webForumDet fria alternativet

Rekommenderad Hårdvara - Program test!

4 svar · 463 visningar · startad av Sjodahl

SjodahlMedlem sedan maj 20033 218 inlägg

Hej!

Om man har snickrat ihop sig ett program låt oss säga i C++ och skulle vilja sätta upp lite krav vad som krävs och vad som rekommenderas finns det något program för att göra detta eller hur går man tillväga?

gregganMedlem sedan jan. 2004678 inlägg

Kan du inte testa programmet under sånna förhållanden som det skulle användas? Kanske ha igång sånna program som du brukar ha igång? Och testa det på lite olika burkar för att få en hum om ungefär vart gränsen ligger? Fast det kanske inte är det rätta eftersom många olika faktorer spelar in. :l

nja har ju testat det lite hit och dit.. men skulle vara guld att kunna få det typ bekräftast.

DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg

En gång stötte jag på ett program som kunde "simulera" en slöare dator :) ...där gick att justera så processorhastigheten t ex motsvarade en gammal 486'a eller nåt :) ...hur pass bra det funkar i praktiken vet jag inte, men det finns iaf, så du vet :)

Annars om du tar en riktigt gammal dator och provar, sedan märker du hur det uppför sig, om det går slött, och om det är processor eller minne eller både och som spelar in. Så kan du prova en lite nyare och se hur det presterar där, efter några gånger kanske du kan göra en kvalificerad gissning :)

hmm ligger något i det... Men vill helst slippa gissningar, men kanske inte finns sådana program jag tänker på. Kanske skall man ha koll på det själv om man snickrar ihop ngt ;)

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)