webForumDet fria alternativet

Låsa upp dator i remote-läge

Program & apparur Operativsystem & Program - Övrigt

3 svar · 497 visningar · startad av silfver

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg
Frågan#1

Är bara lite nyfiken på hur man gör (ifall det går) för att logga in på en låst dator. Just nu använder jag pcAnywhere och ska logga in på servern, en Windows 2000-burk.

Det första jag möts av är att datorn är låst och jag kan ju knappast låsa upp den genom att trycka ctrl+alt+del. :) Jag kan ju springa in och låsa upp den i serverrummet och sedan springa tillbaka till mitt kontor, det är inga problem. Men jag tänker att det borde finnas något enklare sätt.

Tips?

Medlem sedan juni 200032 969 inlägg

Det måste väl finnas någon funktion i pcAnywhere för att skicka en CTRL-ALT-DELETE till servern? Det kan man ju göra i alla vettiga fjärrstyrningsprogram.

@nders skrev:

Det måste väl finnas någon funktion i pcAnywhere för att skicka en CTRL-ALT-DELETE till servern? Det kan man ju göra i alla vettiga fjärrstyrningsprogram.

Nej, jag hittar inget verktygsfält i pcAnywhere. Jag lyckas inte ens köra sessionen i fullskärm! Jag vet att man ska kunna få fram en meny men jag lyckas inte.

Ja, nu hittade jag menyn "Online options". Den låg väldigt gömd under pc-ikonen under remote-sessionen. Där finns även ett alternativ som heter "Send Ctrl-Alt-Del...

r/ Men jag kan fortfarande inte köra i helskärm. :l

135 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.25f56b17
124 ms — hämta forumlista (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)