Kalle MMedlem sedan mars 20041 936 inlägg Jag har en bläckstråleskriva hp deskjet 5150. Häromdagen när jag skrev ut kom det bara helt vita papper ur skrivaren när jag skrev ut...en knapp på skrivaren som ser ut som en "Droppe" blinkade hela tiden. Jag fixade nya bläckpatroner. Det hjälpte inte. Nu skriver den inte ut alls och den där förbaskade knappen står fortfarande och blinkar. Knappen ser ut som sagt som "droppe" som blinkar jag undrar vad den symboliserar? Kan ju inte vara bläckpatronerna tycker man ju. Tidigare när dom varit på väg ta slut så har utskriften blivit sämre och sämre osv och så är det inte nu.
Nån som har koll eller ska jag behöva skrota denna skrivare?
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg Det låter ju som det vore antingen färg som är slut eller nåt med patronerna/skrivhuvud. Eftersom det är en HP sitter väl skrivhuvudet på varje patron och du får alltså nytt och fräsch skrivhuvud när du bytt patron? Annars kan det ju vara att skrivhuvudet måste rengöras, fast det borde ju märkas då genom att den skriver sämre och sämre nu verkar det ju bara ha dött helt. Skumt du. Vad säger manualen om den där lampan då? Kan det indikera nånting annat än att färgen är slut?
Kalle MMedlem sedan mars 20041 936 inlägg Hej!
Har tyvärr inte manualen kvar. Får väl kanske köpa ny skrivare kanske :-(
Den har ju helt slutat skriva ut.
jeanetteMedlem sedan sep. 2003901 inlägg §jr manualen är det första en svensk slänger.....(jag vet av gammal erfarenhet)
Men hp har manualen på sin hemsida. kolla in sidan 66 på hp manual .
hur gammal är den? har du inte garanti kvar ? Om inget av det i manualen funkar så ring till supporten om du har garanti kvar, så fixar dom det.
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg Annars när du ska köpa ny... köp en Canon Pixma IP4,5-tusen... helt makalösa grejjer enligt min mening! ;)
maydayMedlem sedan aug. 20003 473 inlägg kanske har torkat igen
ring HP vettja