snoopieMedlem sedan okt. 200186 inlägg Provade för några dagar sedan att för första gången bränna en DVD-skiva med min NEC-brännare som sitter i datorn jag beställde från db för något år sedan. Tänkte fylla en med ett antal mer eller mindre lagligt införskaffade Lost-avsnitt för att få lite mer plats på disken men efter att ha stoppat i en tom skiva och gått igenom hela bränningsprocessen med Nero slutar det med att skivan fortfarande är helt tom. Provar en gång till, samma sak. Den enda skillnaden på processen jag märker från när jag bränner vanliga CD-skivor är att skivfacket inte åker ut automatiskt när bränningen är klar och man väljer "slutför".
Någon som vet vad detta kan bero på? Kan det ha att göra med mina DVD+R? Klarar NEC bara DVD-R månne (aldrig förstått mig på det där med + och -R)?
Tacksam för svar!
muskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg Du har inte råkat kryssa i "Simulation"?
Är brännaren bara något år gammal klarar den både +R och -R.
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg Det där med + och - skivor. Det är två olika standarder bara, som en bok på två olika språk :) Förut var ofta så att en brännare (eller läsare) bara klarade ett av dom. Men numera brukar båda två fungera. Skulle det mot förmodan vara problem med just det, då skulle det nog inte fungera överhuvudtaget. Så det är nog nånting annat, kanske rentav så enkelt som muskot skrev :)
Har för mig jag själv råkat ut för det där någon enstaka gång, tyckte det var obegripligt, men då har jag för mig jag provade en annan skiva bara så funkade det bra.
maydayMedlem sedan aug. 20003 473 inlägg tror på muskots förslag. Trycker du på Done ska släden åka ut såvidare du inte har bokat för "Simulation"