Hej!
Som ni alla känner till kan man ju välja offline som status i messengern.
Men kan man på någont sätt, via plugin eller annat program ändå känna av om denna status inte gäller för personer i ens kontaktlista???
Alltså, om någon ställt in status: Visa som offline, men ändå är online?!?!
för att jag råkat ut för en sak gällande detta!
en person har sett att jag är online, trots att jag har statusen visa som offline!
och frågan är varför undrar du, antar att det inte var svar på frågan i alla fall, eller?
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg
huggerFanta skrev:
en person har sett att jag är online, trots att jag har statusen visa som offline!
Kan det inte vara så att denna personen såg dig innan du gick "offline"?
silfver skrev:
Kan det inte vara så att denna personen såg dig innan du gick "offline"?
Precis, för att ändra din status krävs ju att du är online.
Du kan ju inte "logga in som status"
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg
huggerFanta skrev:
för att jag råkat ut för en sak gällande detta!
och frågan är varför undrar du, antar att det inte var svar på frågan i alla fall, eller?
Om du tappar nätverksförbindelsen så skickar inte din klient någon statusförändring till messenger-servrarna vilket kan ge en fördröjning innan status ändras hos andra.
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg
JAreMANNEN skrev:
Precis, för att ändra din status krävs ju att du är online.
Du kan ju inte "logga in som status"
Jo, det går faktiskt. :) I de senare versionerna av msn kan man välja hur man ska logga in.
Fast jag vet inte ifall man kan välja "Appear offline".
bymarieMedlem sedan aug. 20022 436 inlägg Man kan logga in som offline ja, utan att någon ser att man faktiskt är online. Skitsmidigt! :D
SelleMedlem sedan sep. 20014 781 inlägg Tycker det är fel att det heter "visas som offline" när man egentligen är osynlig! =)
I ICQ är det invisible, tål att tänkas på! :)
Kanske tipsa M$ om det?! ;)
jag loggar alltid in med statusen visa som offline. vilket gör att personen ifråga inte bör ha sett mig när jag loggade in! eller hur!
Men jag antar att denna typ av mjukvara inte finns, personen måste ha gjort på något annat sätt antar jag!
ska kolla min dator när jag kommer hem, om det finns några konstiga program installerade eller så! Man vet ju aldrig!
GlitterMedlem sedan juli 2003465 inlägg Jag tror man kan kolla det med MessengerDiscovery men jag är inte säker...
MatsJMedlem sedan apr. 2004459 inlägg
Glitter skrev:
Jag tror man kan kolla det med MessengerDiscovery men jag är inte säker...
Rätt! Man kan dock bara se när folk loggar in som offline, inte att de har den statusen.
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg Hur är det då med Miranda, kan man logga in som invisible utan att det blinkar till online ändå?
OkkidoMedlem sedan maj 20007 492 inlägg
Selle skrev:
Tycker det är fel att det heter "visas som offline" när man egentligen är osynlig! =)
I ICQ är det invisible, tål att tänkas på! :)
Kanske tipsa M$ om det?! ;)
Vanta nu, vad ar det exakt man gor? Man ar online, men man syns inte, sa man visas som offline, eller sa ar man osynlig. same name for diff..same shit.