Hej!
Någon som vet ett litet smidigt program för att använda sin kamera som webbkamera? (om det nu går, vilket det borde tycker man).
Vad behöver man installera mer än sin kamera för att kunna använda den som det ?
Dimage Minolta Z3
8 svar · 549 visningar · startad av Sjodahl
Hej!
Någon som vet ett litet smidigt program för att använda sin kamera som webbkamera? (om det nu går, vilket det borde tycker man).
Vad behöver man installera mer än sin kamera för att kunna använda den som det ?
Dimage Minolta Z3
fins det nån lösning så har nog minolta den informationen på sin hemsida
samt varför skulle de gå?
tja, det går ju att spela in video filmer, så varför skulle det inte gå att stream det med?
hittar inget på deras hemsida.
i Xt som jag har kan man ändra det i kameran, antingen har man den i "sync"-mode eller i "streaming"-mode.. kanske har det i din med?
hmm kan välja följande vad jag kan se:
Transfer mode: Data storage eller PicBridge
Någon som vet vad PicBridge är ?
gissar att du kan lagra bilderna direkt på datorn istället för på minneskort om du har rätt kabel
rätt kabel, är bara min USB kabel kan den vara rätt? ;)
Men denna inställning är under video inställning kanske den sparar det direkt på datorn då. Då är det väl lite åt rätt håll kanske.
bara en fråga
Har du funderat på o lösa manualen end?
eller gick du ut på forum o fråga hur du fick igång den också
Lus läst manuallen men inte hittat något om att det går. ( du får får gärna kolla)
Möjligt att det inte går, men tycker det är lite kasst för det är ju ändå en "okej" kamera enligt mig iallafall.
Och starta den klara jag faktiskt helt själv, vet inte riktigt vad du grundar det på i övrigt!
Så har du ett svar i frågan uppskattar jag det, annars behöver du inte komma med mer inlägg här.