webForumDet fria alternativet

6 svar · 452 visningar · startad av silfver

silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Jag tänkte börja använda Miranda igen. Fattar inte varför jag gick tillbaka till MSN... men men.

Nu ser jag i alla fall avatarer. Men de är lite små! Kan man på något sätt göra så att de blir större? Med plugin eller nåt? Alltså, avatarerna jag ser. Nu är de ju inte större än typ 60x60 pixlar. Jag vill se dem i original, 96x96 pixlar.

Nån som kan hjälpa mig?

DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Miranda IM Options - Events - Messaging - Enable avatar support in message window (check) - Limit avatar height to xx pixels.

Dryden skrev:

Miranda IM Options - Events - Messaging - Enable avatar support in message window (check) - Limit avatar height to xx pixels.

Tack så mycket! Snabbt ordnat ju.
Vad sjukt ändå att jag gissade på 60 pixlar som det var. Jag har väl skills... ;)

Jag kom på en följdfråga. :)

Kan man byta sida på avataren? Okej. Jag är lite msn-skadad så jag skulle vilja ha den på höger sida. Är det möjligt?

En till.

I MSN Plus! så kunde jag skriva /mp3 så skrev den ut den aktuella låten i winamp. Jag har sökt efter en liknande plug-in till miranda, men lyckas inte hitta en. Är det någon som har den, eller vet var jag kan hitta en? Jag vill alltså kunna binda winamp till ett meddelande fönster och genom att skriva valfri text så ska den infoga aktuell låt i winamp.

oHLLeMedlem sedan nov. 2002302 inlägg

silfver skrev:

En till.

I MSN Plus! så kunde jag skriva /mp3 så skrev den ut den aktuella låten i winamp. Jag har sökt efter en liknande plug-in till miranda, men lyckas inte hitta en. Är det någon som har den, eller vet var jag kan hitta en? Jag vill alltså kunna binda winamp till ett meddelande fönster och genom att skriva valfri text så ska den infoga aktuell låt i winamp.

Någon av de här borde fungera,
http://miranda-im.org/download/search.php?action=search&keyword=winamp+notifier&category=-1

oHLLe skrev:

Någon av de här borde fungera,
http://miranda-im.org/download/search.php?action=search&keyword=winamp+notifier&category=-1

Uhm, ja. Sådär har jag också sökt. Men alla svaren är ju likadana. Jag vill inte visa vilken låt jag spelar i mitt away message. Jag vill kunna binda...

Det är en som gör att man ska kunna visa vilken låt man spelar, men den fungerade inte. Den förstörde hela miranda...

135 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.cf67ef55
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)