Kan man i Miranda eller Trillian ha alla sina kontakter i en lista? Körde miranda för ett tag sedan men där finns ICQ under en flik och MSN under en annan så man måste skifta mellan dessa. Vill ha alla mina kontakter under en och samma lista oberoende vad dom har.
ICQ och MSN i samma lista?
6 svar · 374 visningar · startad av xtreme
Jag använder miranda och har itne det problemet. Använde du nån särskild plugin kanske? Eller så kanske det är annorlunda i den senaste versionen.
jag kör senaste och har mina kontakter med olika protokol blandade. (så länge man inte kör med grupper för då får MSN spader och lägger sina kontakter sist:l )
Nej, det är inte annorlunda i senaste versionen av Miranda. Däremot har jag för mig att när jag började köra Miranda så sorterade den in kontakterna i en grupp per protokoll men det går som sagt alldeles utmärkt att ändra om man inte är nöjd med den indelningen.
problemet är ju att Miranda/MSN inte klarar av att komma ihåg vilken "server side" grupp kontakterna på MSN är i, men detta är ju bara ett problem om man använder samma icq/MSN uni på flera datorer...
*se tex min bifogade jpeg där "alla" MSN kontaker ligger underst...
stoffe, pröva denna checkbox. Har dock inte prövat själv, använder murandas grupper.
altså du väljer ju hur du vill sortera kontakterna
går o mixa hur du vill
här är exempel
sorterad

ej sorterad

Inställnings fönster