ZA är bättre än windows egna som är bättre än inget.
brandväg
Program & apparur Operativsystem & Program - Övrigt
11 svar · 429 visningar · startad av nille99
Tror inte det finns en mjukvarubrandvägg som är "bäst", tror dem flesta stora kända fungerar tillfredställande. Men som frankof säger så väl dem flesta bättre än windows egna.
Och de flesta klarar sig med windows XP egna oxå.
Kerio Personal Firewall eller Norton Internet Security funkar för mig...
Ingen brandvägg är bättre än den som ska administrera den. Vet du inte vad du håller på med så röstar jag på XP SP2 brandväggen. Den har ett väldigt enkelt gränssnitt.
Har du lite koll så är ZoneAlarm trevlig. Bara du inte gör som de flesta, dvs svarar att "släpp igenom mig" på allt du inte förstår ;)
Vilket du nu än väljer så är det viktigt att du har ett modernt/fungerande antivirusprogram bakom. Nya versioner finner även spyware (vilket är på tiden).
Tjing ! :)
Printer Spooler & IIS, varför vill dom ut på nätet?
Om man blockerar dom, funkar skrivaren & IIS ändå?
Har Zone Alarm nyligen gjort en uppryckning, med tanke på att så många i tråden rekommenderar den? Sist jag testade var den katastrofal. Brandväggen i XP SP2 är sju resor bättre.
En brandväg av asfalt brukar vara bäst. Asfalten står emot brandbilarnas tyngd mycket bra. :)
muskot skrev:
Har Zone Alarm nyligen gjort en uppryckning, med tanke på att så många i tråden rekommenderar den? Sist jag testade var den katastrofal. Brandväggen i XP SP2 är sju resor bättre.
På vilket sätt är xps egna bättre?
ZA har uppsikt över utgående trafik också, och det saknas ju som bekant i XP(ja, jag vet att det är ansett som onödigt hos MS)
Sedan har ZA lite egenheter för sig, men det har ju XPs också.
ZA byter bland annat ut stacken till någon egen buggvariant, som bland annat kan göra nedladdningar korrupta. Men de kanske har skärpt sig? Många har i alla fall haft problem och gränssnittet är IMHO bedrövligt.
Kerio PF är min favorit. Slutade dock köra personlig brandvägg för nåt år sedan, så det är ju möjligt att saker och ting är annorlunda nu.
/r
Tydligen har jag också problem att stava till brandvägg :)
Korrupta nerladdninge har jag aldrig haft problemer med, men dålig fart på torren löstes vid avinstalationen.
Och nä, använder heller ingen mjukvarubrandvägg längre.(routern får räcka)