webForumDet fria alternativet

Kräver MSN Messenger 6.2 igen!

19 svar · 439 visningar · startad av Sharkie

SharkieMedlem sedan okt. 20031 001 inlägg

Inte nog med att man denna helg fått tampas med att installera Windows XP för första gången lite på prov - nu får jag inte ha MSN Messenger 6.2 utan MÅSTE installera 7.0!??!

Nån som kan hjälpa mig att haxxa runt detta? Sitter just nu och tankar hem 7.0 för att kunna komma ut och meddela på min lista att jag "vågar vägrar 7.0" tillsvidare.

TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Varför inte bara köra 7.0?

Därför att det är alldeles för överdrivet och har saker som jag irriterar mig på. Och dom går inte att få bort med hjälp av inställningarna.

oHLLeMedlem sedan nov. 2002302 inlägg

Det här är väl egentligen inte den lösning du söker, men en alternativ lösning. Kör Miranda eller Trillian istället. Då slipper du i alla fall MSN Messenger 7.0 ;)

TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Sharkie skrev:

Därför att det är alldeles för överdrivet och har saker som jag irriterar mig på. Och dom går inte att få bort med hjälp av inställningarna.

Det är ju ingen större skillnad på 6.2 & 7.0 ;)

Skillnaden är väldigt stor :)

Startade det nu för att ändra mitt meddelande till att jag bojkottar 7.0 tillsvidare p.g.a. dess grötighet o gisses vilket slaganfall jag fick igen när jag såg hur j*la grötigt det är! Man ser ju ingenting p.g.a allt gulligull och pluttinutt som är överallt...

Trillian var ju ett bra tips dock, ska ta mig en närmare titt på det i början av nästa vecka, idag orkar jag inte med datorn så mycket, är så less på alla fel och konstigheter den får för sig.

cazeMedlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Tengblad skrev:

Det är ju ingen större skillnad på 6.2 & 7.0 ;)

Det är det minsann! 7.0 är hemsk, irriterande och alldeles för fjortisanpassad. Kör jag inte Miranda blir det utan tvekan 6.2. :x

Varför måste du använda 7.0? Det är väl bara att avinstallera det och installera tidigare versionen. Den kan du hitta om du googlar lite eller söker i fildelningsprogram. :)

Jag hade installerat 6.2, när jag startade det så krävde den/dom att jag skulle installera 7.0 för att kunna fortsätta.

Försöker lära mig Trillian nu, men det är rätt grötigt och svårinställt det med :(

Sharkie skrev:

Jag hade installerat 6.2, när jag startade det så krävde den/dom att jag skulle installera 7.0 för att kunna fortsätta.

Varför avinstallerade du inte det i efterhand?

När man har 6.2 installerat och försöker logga in nu för tiden så får man upp meddelande om att det finns en nyare version och man måste installera den för att kunna fortsätta.

Tror att det nyss kommit till, för det var inte så länge sen jag installerade 6.2 utan några bekymmer.

Ja, men du kan välja "Nej" och kryssa i att du inte vill bli påmind igen! ;)

Nej, det kan jag inte...

/red
Jag kan trycka Nej, men jag kan inte välja att inte bli påmind igen. Man kan helt enkelt inte logga in utan att installare 7.0

Låter absurt! Screenshot? :)

Visst:

Väljer jag Ja och trycker OK så startar nedladdningen och installationen av 7.0. Väjer jag Nej och trycker OK så kommer man till sidan som är under dialogen (med logga in knappen) men inget mer händer.

Avinstallera programmet innan du väljer något av alternativen och installera 6.2 versionen, fungerar det?

Spelar ingen roll hur man gör, man blir återigen tvingad till en programvara/version av kära Microsoft...

Nu måste jag bråka vidare med datorn, lutar att jag går tillbaka till gamla hederliga Windows 2000, XP verkar för krångligt och generera allt för många problem för mig :(

Sharkie skrev:

Nu måste jag bråka vidare med datorn, lutar att jag går tillbaka till gamla hederliga Windows 2000, XP verkar för krångligt och generera allt för många problem för mig :(

XP äger 2000, så gör inte det!

OkkidoMedlem sedan maj 20007 492 inlägg

Gulligull?

Jo i morgon tänker jag gå tillbaka till Windows 2000, Thunderbird pallar inte med Windows XP heller... är fan bara strul efter den här installationen!!!!

AkerlundhMedlem sedan maj 20031 682 inlägg

jag hade samma problem men jag laddade ner någon annan version utav 6.2 och bara installerade över det gammla 6.2 då fungerade de. vill du att jag ska maila den versionen jag installerade över så bara säg till.

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.beb2e261
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)