Nu har jag hamnat i rätt deep shit, skulle vara ovärderligt om jag kunde få hjälp med detta.
Jag använder outlook express i windows xp och skulle byta mapp som OE sparar .dbx-filerna i (de packade mailen). Jag skapade en mapp i mina dokument som hette typ oe_dbx och klippte och klistrade in alla mina dbxfiler där (skulle kört copy-paste för säkerhets skull, att man aldrig lär sig), sedan ändrade jag sökvägen till mappen i OE så att den ska spara mail i den mappen.
OK, det sura som jag inte visste är att Outlook Express automatiskt verkar radera allt i den nya mappen som man bestämmer att dbx-filerna ska samlas i för att få börja från scratch, sen läggerden in en egen, tom inkorgen.dbx, utkorgen.dbx osv, så där rök alla mina arbetsmail med viktiga överenskommelser via mail och andra mail som jag kan förlora massvis på att inte ha kvar.
Filerna har raderats på ett sätt som inte lägger dem i papperskorgen och när jag söker på .dbx på datorn hittas bara de nya, tomma filerna.
Detta var bara ett par timmar sedan, finns det något program som kan hitta de raderade dbx-filerna igen?
Gärna något program som inte är så avancerat och som inte krockar med adaware och norman antivirus, har sett något restoreprogram so ingick i ett spywareprogram annars och norton har väl något som heter ghost som jag inte vet riktigt hur det fungerar (har ju inte norton), men det kanske krockar med norman om man skulle installera ghost och det kanske måste vara installerat innan man raderar?
Gärna länk till var man köper/laddar ned programmet ni föreslår om ni vet var.
Tusen tack.