BortasMedlem sedan feb. 20048 inlägg Jag ska bränna en iso fil som nu är uppdelad i 46 stycken olika som var och en väger ungefär 14 MB.
Filtypen är okänd för windows, men det ligger en *.sfv fil bland dem. Hur ska jag göra för att allt ska fungera?
Jag hör försökt med WinImage, Easy CD Creator och NERO, men jag får ingen rätsida på det.
Tacksam för hjälp!
MVH/Bortas
BortasMedlem sedan feb. 20048 inlägg Jahapp
Såja, jag fixade ett program som gjorde att jag kunde extrahera filerna, vilket jag frenetiskt försökte göra med de tidigare nämnda programmen också. Om någon annan skulle vara intresserad så heter programmet ExtractNow!
UlfTMedlem sedan maj 20018 027 inlägg Antagligen funkar det med vilket program som helst som extraherar rar-filer. För det var väl sådana filer du hade, antar jag? I vart fall, skriv gärna filtypen när du ställer liknande frågor. :)
BortasMedlem sedan feb. 20048 inlägg Inte .rar
Om du läser mitt inlägg en gång till så får du svaret UlfT.
Men bara för att jag är så snäll idag kan jag dra det en gång till ;)
Det stod inte filtypen, den enda som windows kände igen var .sfv-filen. Antagligen var det ngn form av ISO redan, för när jag la in den första (01) så lades ett arkiv med som tog med sig alla andra, precis som ett .rar-arkiv.
Men tack ändå!
//Bortas
OkkidoMedlem sedan maj 20007 492 inlägg Okej här är dealen, du har laddat hem warez från en releasegrupp. då delar man upp det i 15 MB stora filer för att du smidigt ska kunna ladda hem det.
Vad du har gjort av *.nfo filen vet jag inte men den borde ligga med också.
*.sfv filen är till för att checka att ditt rar-arkiv är komplett.
Du hade kunnat öppna någon av filerna med winrar och packat upp och sen brännt ut.
Puss din lillla pirat.
maydayMedlem sedan aug. 20003 473 inlägg är inte denna tråd lite mot reglerna
frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg
mayday skrev:
är inte denna tråd lite mot reglerna
Nej
ISO-filer är inte olagliga på något vis.
UlfTMedlem sedan maj 20018 027 inlägg Re: Inte .rar
Bortas skrev:
Om du läser mitt inlägg en gång till så får du svaret UlfT.
Jag vet mer om dina förehavanden än du anar. ;)
Bortas skrev:
Men bara för att jag är så snäll idag kan jag dra det en gång till ;)
Det stod inte filtypen, den enda som windows kände igen var .sfv-filen.
Jo, filtypen står. Att du sedan har valt att dölja filsuffix, är inte mitt problem. Väljer du att visa dem, kommer du se antingen att alla filer har suffixet rar, eller att en har det, och de andra har suffix i stil med r00, r01, osv.
Bortas skrev:
Antagligen var det ngn form av ISO redan, för när jag la in den första (01) så lades ett arkiv med som tog med sig alla andra, precis som ett .rar-arkiv.
Rar-arkiv funkar på det viset. ISO-filer funkar inte på det viset. Däremot kan rar-arkiven innehålla ISO-filer. Alltså, det var inte någon form av ISO redan. Men det fanns en ISO i arkivet.
BortasMedlem sedan feb. 20048 inlägg Re: Re: Inte .rar
UlfT skrev:
Jo, filtypen står. Att du sedan har valt att dölja filsuffix, är inte mitt problem. Väljer du att visa dem, kommer du se antingen att alla filer har suffixet rar, eller att en har det, och de andra har suffix i stil med r00, r01, osv.
Okej, där satte du huvudet på spiken! Men eftersom jag har WinRar så borde jag sett filtypen eftersom de har en fin liten ikon som representerar vilket program som är förvalt, d.v.s WinRar. Men det hade den inte, det var det som gjorde att jag blev lite förvånad.
Men tack för all hjälp annars!
Ska lägga det på minnet...