webForumDet fria alternativet

Vilka praktiska nackdelar är det att byta till mac...

Program & appar

5 svar · 260 visningar · startad av caze

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg
Frågan#1

...när man alltid använt PC, med program, filer och spel och allt vad det innebär?

Är sugen på en powerbook eftersom den totalt utklassar andra pcburkar vad gäller känsla och design inom den prisklassen.

Medlem sedan sep. 2002252 inlägg

Har ingen mac själv men vad gäller spel så kommer dom ju allmänt senare till mac och är oftast dåligt portade vilket gör att dom inte flytter alls så bra som på en motsvarande pc burk.

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Se till att skaffa en mus med två knappar! Det fåniga är att Apple fortfarande skickar med enknappsmöss, men ändå funkar den extra knappen samt skrollhjul utmärkt om du kopplar in en annan mus.

nitro2k01 skrev:

Se till att skaffa en mus med två knappar! Det fåniga är att Apple fortfarande skickar med enknappsmöss, men ändå funkar den extra knappen samt skrollhjul utmärkt om du kopplar in en annan mus.

Det är ingen risk, finns nog ingen datapryl som jag hatar så mycket som de musarna.

Medlem sedan juni 20014 290 inlägg

Finns dom programmen som du brukar använda på Mac'en och isåfall är det samma version på dom?

Detta brukar vara den största nackdelen med Mac'en att vissa program finns bara till PC/Windows (iofs så finns det program som bara finns till Mac) och om dom finns så kan det vara så att dom ligger någon/några versioner efter.

Ex. Office paketet har hitttils MS varvat så att ett år uppdaterad dom Windows versionen och året därpå uppdaterar dom Mac versionen ...

Sysslar främst med surfande, chattande, skapande av hemsidor, mailande, film/serietittande, musiklyssnande och jag känner givetvis till flera program till varje sak som finns på mac. Men jag menar om det finns några klassiska problem som dyker upp, som någon av er har fått erfara med något? Eller något som ställer det allmänt.

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)