CalippoMedlem sedan aug. 2002536 inlägg Varför kan jag inte se inställningarna i Säkerhetscenter längre.
Det står bara att dom hanteras av en Administratör eftersom datorn ingår i en domän.
Jag loggar in på en domän med admin rättigheter på det kontot, men ändå ser jag inget. Det är likadant om jag loggar in som admin lokalt på datorn.
Innan kunde man ju se att tex Norton Brandvägg och Virus program är installerat i Säkerhetscentret.
Norton Internet Security 2005 har oxså slutat stoppa PopUp och reklam på sidorna fast att allt är aktiverat.
legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg Kanske är avstängt med GPO
legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg Group policies. ÄR maskinen med i en domän? Är det din domän, jobbet eller vilken domän?
Den kanske även kan stängas av med lokala policies via registret.
CalippoMedlem sedan aug. 2002536 inlägg Har en dator med Windows 2003 Server som är domänen.
De övriga datorena har Win XP Pro som loggar in på domänen. Alla inloggningar har Adminrättigheter, både på servern och lokalt på datorerna.
Loggar jag in som Admin lokalt på min dator så ser det likadant ut i Säkerhetscentret.
Fenomenet verkar ha kommit i samband med Windows Update.
Hemma, där min dator inte ingår i en domän, ser det ut som vanligt.
Vet inte om jag kan förklara bättre.
legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg Min kommentar kvarstår. Jag skulle tro att du inaktiverat Security Center via group policys. För att läsa om hur man administrerar XP SP2 med group policys kan du kolla fölrjande dokument. (Tips: sök på security center för ditt problem..)
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=dacf095f-fdbd-4c50-bdaa-96ff9f00e007&DisplayLang=en
CalippoMedlem sedan aug. 2002536 inlägg Ska kolla länken lite senare, fast jag vet att jag inte har ändrat nåt varken på datorerna eller på servern. Det bara plötsligt blev så på alla datorer som loggar in på domänen.
Har även hört från en annan som har råkat ut för samma sak och han vet inte heller hur man får tillbaka det "gamla" utseendet.