PeleMedlem sedan juli 2000415 inlägg Jag får fullt med ränder över hela sidan nu idag när jag slog
på datorn, jag hämtade nya drivisar till grafikkortet och
till bildskärmen men inte blev det bättre för det??
Nu, innan jag ringer till Dell (imorgon) så skulle jag gärna
vilja ha förslag på vad som felas.
Jag skickar med en bild på hur sidorna ser ut just idag.
Mitt grafikkor: ATI Radeon 9700 128mb TV-Out osv
Skärmen är en vanlig svart Dellhistoria, tror det heter P992
Mvh/Pele
Mr NilsMedlem sedan jan. 2000640 inlägg Om det där är en printscreen så är det inget fel med skärmen.
PeleMedlem sedan juli 2000415 inlägg Tror du att det är kortet som har gett upp då?
Och ja, det är en printscreen!
Mvh/Pele
supremeMedlem sedan sep. 2002252 inlägg Så brukar det bli när man klockar grafikkortet för mycket, har du klockat grafikkortet på något sätt?
Det jag annars kan tänka mig är att fläkten på kortet har stannat eller att det sitter massor med dam på kylflänsarna, kanske något som är värrt att titta på.
PeleMedlem sedan juli 2000415 inlägg Hehe, nejdu, klockat har jag inte men nog tror jag att
dammtussarna yr omkrin, ska ta en koll dår.
Återkommer om ämnet.
Pele
Har du precis installerat ett nytt program eller uppstår problemmet när ett visst program körs?
Jag har fått exakt samma "mönster" när jag startade Word 97 på en dator med ett grafikkort med 2 MB minne. Detta var ett välkänt problem för detta grafikkortet och det löstes med nya drivrutiner. Kommer inte ihåg märke och modell på grafikkortet.
Dock misstänker jag inte drivrutinerna utan att det beror på minnesfel. Hoppas mina tankar kan vara till hjälp.
PeleMedlem sedan juli 2000415 inlägg Fixat med supremes förslag, jag plockade isär datorn och tyckte
att firewire-kortet satt alldeles för tätt inpå Grafikkortsfläkten,
visst, lite damm bortagen o en flytt av kort fixade problemet.
tackar supreme :h
Pele
supremeMedlem sedan sep. 2002252 inlägg Glad att jag kunde hjälpa och skönt att det var något så enkelt att fixa.
WiskmanMedlem sedan apr. 200514 inlägg kunde varit drivrutinerna också:P har nämligen hänt:P