Tja!
Kan någon säga hur man gör en boot-CD från Norton Ghost 2003?
Det verkar bara gå att göra boot-disketter (A:). Det finns ingen A: på den aktuella maskinen, så jag behöver en annan lösning...
Tacksam för tips / ideér / svar!
7 svar · 632 visningar · startad av sharkface
Tja!
Kan någon säga hur man gör en boot-CD från Norton Ghost 2003?
Det verkar bara gå att göra boot-disketter (A:). Det finns ingen A: på den aktuella maskinen, så jag behöver en annan lösning...
Tacksam för tips / ideér / svar!
Njo...
Kan vad jag förstår få det hela bootbart om jag bränner ner imagen på CD/DVD, men det handlar om 20GB och jag saknar DVD, så det är inte aktuellt.
Skumt att man inte ska kunna bränna en boot-CD. Har försökt hitta bra lösningar på Google och är inte ensam om problemet - många bärbara maskiner saknar ju som bekant A: idag.
du kan ta boot-imagen från t ex en bootbar windowscd och sedan göra en egen bootbar cd
Inkluderas allt som ska vara med då?
Känns som Norton Ghost ska lägga dit en del saker...
PS
Snubblade till och skulle egentligen vilja flytta den här tråden men det verkar inte gå... :(
Ghost... jaha... var det det du menade... :) ...men... öhh... gör inte den en cd som funkar då?
Nej - vilket nästan är obegripligt.
typ... men då har jag inget bra tips... själv startade jag upp via SystemWorks plattan och ghostade från den... men då hade jag ju ingen backupplatta...