storkMedlem sedan juni 2001239 inlägg Så nu har jag äntligen testat Skype out.
Men jag måste säga att jag är tämligen besviken på ljudkvaliten. De jag pratade med hörde jag väldigt bra. Men de hörde dessvärre inte mig lika bra som jag hörde dem. De sa att ljudkvaliten låg något under vanlig telefonkontakt.
Min fråga är nu. Kan man göra något för att förbättra ljudkvaliten genom att köpa nya mikrofoner, blåtandsheadset eller kanske den här nya olympus telefonen som också fungerar med skype?
Micen såklart. :) Du säger ju det själv...
Ny mic, alltså.
storkMedlem sedan juni 2001239 inlägg Hur mycket ska man lägga ner på en mic då? Den jag använder nu kostade 350 kronor? Det tycker jag är rätt mycket pengar, men det kanske inte duger?
storkMedlem sedan juni 2001239 inlägg Det skulle vara roligt att veta vad ni andra som har testat skype out tycker om utljudet.
storkMedlem sedan juni 2001239 inlägg Finns det ingen som har testat skype out och kan säga vad ni tycker om ljudet?
LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg Jag har kört med Skype under förra året och tyckte att det var OK.
Nu ser jag att man har tagit hela mitt konto pga inaktivitet i 180 dgr.
Det stod det inget om i fjol?
Passa på att aktivera era konton.
PhorpherMedlem sedan feb. 20002 300 inlägg Jag är i Osaka, Japan för tillfället och jag har använt mig av Skype out hittills. Fungerar klockrent och ljudkvaliteten är precis som att prata i en vanlig telefon.
För tillfället sitter jag i en av hotellets korridorer (bättre signalstyrka) och tjyvsurfar på nån japans WLAN... ;)