SjodahlMedlem sedan maj 20033 218 inlägg Hej!
Undra om det finns något knep för att analysera hur storleken på sänd fönster mm förändras under tiden man skickar traffik mellan två datorer.
Problemet ligger i att jag har inga problem att skicka ett kort tag (10min). Men efter det så rasar alltid hastigheten. (taemot fungerar hela tiden).
Återupptar man laddningen så blir det full kräm igen. Tror inte det har något med traffic shading eller ngn annan trafikprioriternig att göra.
Tacksam för förslag...
SjodahlMedlem sedan maj 20033 218 inlägg =====================================
XP - tar bandbredd
=====================================
Run -> gpedit.msc
1. Dator Konfiguration
2. Administrativa Mallar
3. Nätverk
4. QoS Packet Scheduler
5. limit reservable bandwidth
6. Aktivera (enable) denna funktion och ändra värdet till 0 (noll).
Du behöver sedan starta om datorn för att ändringen ska verkställas.
(hepp ingen skillnad...)
dhoMedlem sedan aug. 20022 027 inlägg Du skulle kunna använda Ethereal för att analysera trafiken i efterhand.
SjodahlMedlem sedan maj 20033 218 inlägg låt oss säga jag skall skicka en 1Gb, antar det går att spela in hela sändningen ?
dhoMedlem sedan aug. 20022 027 inlägg Jodå, men du kommer att få en helsikes massa data att gå igenom. ;)
SjodahlMedlem sedan maj 20033 218 inlägg hehe japp vet inte ens om det går att se felet så ;)
Formodligen ligger det hos min ISP men vad skall man göra.
Får väl ta lite stickprova antar jag ;)
Vet inte riktigt vad det kan bero på så jag vet inte riktigt vad jag letar efter...
SjodahlMedlem sedan maj 20033 218 inlägg Ett exempel på hur det ser ut ;)
(inte hunnit att kolla med ethernal ännu)
Sjodahl skrev:
XP - tar bandbredd
Run -> gpedit.msc
1. Dator Konfiguration
2. Administrativa Mallar
3. Nätverk
4. QoS Packet Scheduler
5. limit reservable bandwidth
6. Aktivera (enable) denna funktion och ändra värdet till 0 (noll).
Du behöver sedan starta om datorn för att ändringen ska verkställas.
(hepp ingen skillnad...)
Sluta sprida sådana lögner.
SjodahlMedlem sedan maj 20033 218 inlägg Det är bara något jag läste och testade, förmedlade er bara var jag testade sa inte att det löste mina problem som sagt.
Som du ser så skrev jag även
(hepp ingen skillnad...)
Detta läste jag på en sida senare:
Är det sant att XP tar 20% av bandbredden?
Nej, det finns en tjänst i XP som standard är inaktiverad som kan reservera en del av bandbredden.
För att kunna ställa in hur mycket bandbredd tjänsten får gör följande:
Skriv gpedit.msc i Kör. Markera Datorkunfiguration, välj Administrativa mallar --> Nätverk --> QoS Packet Scheduler.
Högerklicka på Begränsa bandbredd som kan reserveras och välj egenskaper. Markera Aktiverad och ställ in 0% bandbredd!
Lite mer information här:
http://support.microsoft.com/?kbid=316666
Verkar inte som att det spelar ngn roll man ändrar den. Bara något jag läste och testade som sagt. Men har du en lösning på mitt problem är jag tacksam.... skall inte posta mer förslag själv...
Självklart ska du fortsätta ned att posta förslag på lösningar här på Webforum!
Tyckte bara det var underligt att du lyckats undvika att se all information om den hoaxen de senaste åren...