Jag har försökt att installera NYA typsnitt ett antal gånger nu, men det går inte. :(
Efter ett tag så hänger sig "programet", står bara "Programet svarar inte..."
Någon som har lite tips på hur jag kan "lösa detta"?
Kanske finns det ett annat program som kan installera NYA typsnitt, som dessutum fungerar både bättre och snabbare än the "vanliga" sättet?
(Använder Windows XP Pro med SP2.)
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg Kopiera in dom manuellt in "fonts" katalogen i Windows... (t ex c:\windows\fonts\) då slipper man konstiga program :)
OkkidoMedlem sedan maj 20007 492 inlägg Nu kanske jag är nåbbig. men finns det något annat sätt än klistra in dem manuelt? (förutom exsterna program om det finns såna) Det sättet jag alltid använt och det fungerar ju.
Danny skrev:
Kopiera in dom manuellt in "fonts" katalogen i Windows... (t ex c:\windows\fonts\) då slipper man konstiga program :)
Har även testat detta, men det händer samma sak... :q
Okkido skrev:
Det sättet jag alltid använt och det fungerar ju.
Det har alltid fungerat för mig tidigare, men nu på senare tid, så "hänger sig" skiten hela tiden. :(
PersianBulldog skrev:
Prova fontloader.
Ok, tack...
Ska genast testa. :e
EDIT: Hmm!? Det verkar som att programmet endast skapar genvägar till de nya typsnitten i c:\windows\fonts\.
Finns det något "annat" sätt att avinstallera/radera typsnitt på datorn?
(Det "vanliga" sättet fungerar inte då det hänger sig hela tiden.)
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg jag kan tänka mig att det hänger sig just för att Windows "specialvisar" den där katalogen när du går in i den... dvs, den ändrar en massa saker på utforskarfönstret. Men om du skulle gå in i mappen med något annat program än Windows utforskare så skulle det nog funka bättre... ta t ex start/run, välja "alla filer" sedan kan du bläddra dit och använda den dialogrutan som utforskare. Eller så kan du köra en dosprompt och prova där...
Men om du skulle gå in i mappen med något annat program än Windows utforskare så skulle det nog funka bättre...
Känner Du till något annat program som kan fixa detta då? :r
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg ...jag menade typ vad som helst bara... om du har nånting som är som gamla Norton Commander eller något (en ur högen är t ex http://winnc.net) ... men testa ovanstående trick annars...
/red: kom just på vad det hette, ett mkt populärt program. Total Commander: http://www.ghisler.com/