Hej!
Jag kör Win XP och datorn piper det är inget ljud utan det kommer inifrån datorn.. Detta håller på att ta knäcken på mig... Finns det något sätt att få bort detta ljud som kommer inifrån datorn?
Tacksam för svar!
Hjälp, blir galen! :)
5 svar · 326 visningar · startad av meza
Hej!
Jag kör Win XP och datorn piper det är inget ljud utan det kommer inifrån datorn.. Detta håller på att ta knäcken på mig... Finns det något sätt att få bort detta ljud som kommer inifrån datorn?
Tacksam för svar!
Hjälp, blir galen! :)
En bra idé är ju att först ta reda på varifrån ljudet kommer (en toarulle brukar muskot rekommendera för att lokalisera ljud).
Tråden flyttas från Windows.
Piper som i "pip pip pipipi" när du startar datorn?
eller ett ihålligt pip som om något är trasigt?
Det första är en felkod/kvitering på att datorn vaknar.
Det andra är något som är trasigt(fläkt/hd)
Det är så att när jag är på Mirc och de blir "Ping, pong" stup i kvarten så låter den "pip" en gång... Men ingenting när den startar.. eller när man ska logga in någon stans och klicka "enter".. Grejen är den att jag inte har ett ljudkort som fungerar, utan det är någonting annat som låter.. Så här har det blivit efter jag installerade om datorn..
Tack för svaren!
Mvh
meza skrev:
Det är så att när jag är på Mirc och de blir "Ping, pong" stup i kvarten så låter den "pip" en gång... Men ingenting när den startar.. eller när man ska logga in någon stans och klicka "enter".. Grejen är den att jag inte har ett ljudkort som fungerar, utan det är någonting annat som låter.. Så här har det blivit efter jag installerade om datorn..
Tack för svaren!
Mvh
Du har antagligen en "Pc-speaker" och det är den du hör.
Det är inte något övervakningsprogram som låter?
När mitt AV varnar går det alltid genom pc-speaker.
meza skrev:
Tack för svaren!
Mvh
Var år sen jag använda mIRC, men finns det inte någon inställning där du kan stänga av ljudet?
Tråden flyttas vidare från Hårdvara till operativsystem/program övrigt.