donkeyMedlem sedan jan. 2004170 inlägg
Söker ett program (ordbehandlingsprogram eller nåt) som man kan dra filer till och där få upp filens namn i en lista.
Alltså om jag drar en mp3- fil till programmet ska jag få upp filens namn ex.
Artist - Låtnamn.mp3 eller nåt i den stilen...
Anledningen till detta är att jag ska bränna en skiva med en massa mp3-filer på... Till skivan vill jag på ett papper göra låtlistan med låtarna numrerade i ordning. Hade det bara varit ett par låtar hade det ju gått bra att själv skriva in dom i ex. word, men när det är ett 100-tal låtar tar det ganska mycket tid...
Hoppas ni förstår vad jag menar...
DannyMedlem sedan juli 20048 477 inlägg
Det finns massa sätt att lösa det där på. Jag har inget tips på "dra och släpp"-lösning. Men det finns t ex specialprogram för att göra listor som är mycket bra. Se bifogad bild, det använder jag till lite av varje. Skitbra!
stoffe-2kMedlem sedan apr. 20007 795 inlägg
Om du lägger upp dom i en playlist i winamp först så kan du ju exportera den till en html sida.
*se bifogad bild*
donkeyMedlem sedan jan. 2004170 inlägg
underbart! tack för det...
JosefMedlem sedan mars 20023 123 inlägg
Flyttas från Musik, TV & Film
Josef, Moderator
Hallåj! Tänkte att det kanske kunde vara av intresse, mitt nya program. Jag brukar också göra låtlistor alltså... har ett program för just det också, men det är ännu inte klart. Kommer senare, fast jag har ett annat program som jag kör innan jag gör själva listan. Det programmet döper om alla filerna så det blir fint när man gör listan sedan. Om jag får säga det själv så är jag väldigt nöjd med programmet :)
Danny skrev:
har ett program för just det också, men det är ännu inte klart. Kommer senare
glömde uppdatera... här är programmet:
http://dannesholk.se/page/program/zip/mp3filelistmaker.zip
screenshot
nitro2k01Medlem sedan aug. 20037 630 inlägg
stoffe-2k: Skäms du för din musiksmak?