På min w2k-burk är det mediaplayer version 7, på min XP-burk är det mediaplayer version 10. På den tidigare går det att söka efter radiostationer runt hela världen, på den senare verkar det bara gå att få vissa urvalda i Sverige. Hur ställer jag in version 10 att fungera som version 7, så att jag kan lyssna på lite mer än de sunkiga svenska kanalerna? Visst kan jag söka rätt på dem externt och klistra in url:et till sändningen men det behövs ju inte i version 7.
Mediaplayer
4 svar · 244 visningar · startad av PeW
Om du menar Guide/Radio så borde det väl bara vara att välja annat land längt ner på "sidan".
Kollade lite närmare nu efter att ha följt en vidrigt ologisk men användarpsykologisk guide och det går att söka efter andra radiostationer, men den hittar inte samma som i version 7. Exempelvis så hittar den inte "MegaRock Radio", vilken bevisligen finns då jag lyssnar på den kanalen nu genom att ha hårdmatat in URL:et + att den finns i version 7.
Jag antar då att de bytt sin sökmotor till en mindre intelligent sådan... sicka typer :l
legis skrev:
Om du menar Guide/Radio så borde det väl bara vara att välja annat land längt ner på "sidan".
Nej. Det går i 7:an, men inte i den version jag har på mitt XP.
Nu kom förklaringen. Det är som så att jag måste öppna en anslutning mot internet externt först. Dvs starta exempelvis firefox och sen stänga densamma. Innan jag startar mediaplayer. Så dumt!