Hej alla, jag har Windows XP home installerat på min dator och för något år sedan så skulle jag lägga in ICQ och då fick jag till en blå skärm vid några tillfällen. Så som jag fattat så lägger ICQ upp någon device (vet inte vad det innebär riktigt) som inte fungerar riktigt riktigt, nu stör den mig inte så ofta mer än då man ska logga ut och byta användare. Det är när man ska byta användare en andra gång så blåskärmen dyker upp och startar om datorn. Nu är det inte så ofta som frugan knuffar bort mig från datorn så felet inträffar sällan. Men nu skulle jag installera en D-Link DWL-500 i datorn och då får jag blåskärmen och omstart när jag loggar på mig på datorn. Enligt felrapporten så är det en device som orsakar problem så jag gissar på att det är ICQ:s device som spökar. Finns det något sätt att komma åt problemet utan att behöva omformatera och ominstallera C enheten?
Blå skärm
1 svar · 173 visningar · startad av Thord
följer det inte med ett spionprogram via icq? Jag har för mig att jag läste det för en tid sedan. Jag hade samma problem med blue screen och det visade sig att dessa spyawareprogram flyttar på filer i registret. Till slut hamnar ju applikationerna helt fel. Nu menar jag inte att det behöver vara så för dig - men det låter som om något buggar med din icq. Mitt råd är därför att avinstallera icq - installera det nya. Kör så ett tag och gör sedan en nyinstallation av icq. Skulle det mot förmodan vara så att det är spyaware spelar det ingen roll om du avinstallerar icq för skadan är i så fall redan skedd. Då gäller det att formatera om hårddisken