DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg Nu har Winamp gått och fullständigt flippat. Fram tills i helgen fungerade allt smärtfritt men efter att jag drog in mitt lilla mp3-arkiv som en ny spellista så har programmet minst sagt börjat att bete sig konstigt.
- Plötsligt var inte .m3u-filen associerade med Winamp.
- Samma låt spelas om och om igen. Winamp hoppar alltså inte självmant fram till nästa spår utan det sker först om jag tvingar programmet. När jag tvingat det så upprepar det sig igen genom att inte hoppa vidare när vald låt är slut.
Jag har...
- installerat Winamp 5.08 (från 5.03) för tio minuter sedan med samma resultat.
- testat med att både stänga av och sätta på "Shuffle" utan resultat.
Tips på vad som kan vara galet?
muskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg Tog du helt bort den gamla versionen innan du installerade 5.08?
Jag har sen en tid tillbaka bojkottat Winamp för J. River Media Center, ett program som är alldeles utmärkt. Winamp är i jämförelse med J. River Media Center som IE med Firefox ungefär. Winamp känns en smula förlegat och aningen för stort och resurskrävande.
Nu löser ju detta tyvärr inte ditt problem. Men du har fått ett PM! :D
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg
muskot skrev:
Tog du helt bort den gamla versionen innan du installerade 5.08?
Nix. Men jag ska. ;)
m_soderlund: Tack för tipset! :)
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg Jag plockade bort allt vad Winamp hette, startade om burken och installerade 5.08 igen. Nu fungerar det.
Tack för tipset! :)
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg ...men ovan lösning var inte den riktiga lösningen på problemet. Jag råkade just ut för samma sak igen och det visade sig att jag kommit åt repeatknappen i Winamp en gång för mycket vilket gjorde att den tuggade samma låt om och om igen. Så kan det gå. :r ;)
TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inlägg Winamp finns dessutom som ver. 5.091 nu också ;)
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg
Tengblad skrev:
Winamp finns dessutom som ver. 5.091 nu också ;)
Får ta och dra in den lite senare ikväll. Tack för tipset!