Hej!
Jag har en störande reklam bar som kommer upp varje gång jag startar webläsaren.
Lästa en kille hade samma problem här http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&forumid=68&threadid=112684&highlight=bar
gjorde samma som dom sa att man kunde göra fast det har inte försvunnit. Jag har kört med ad-aware och spybot samt panda antivirus (nya uppdateringar), men dom hittar inget.
Någon som vet vad jag ska göra?
Jag hade messenger plus fast jag har tagit bort detta men det har inte försvunnit!
ingen som vet vad som kan ligga bakom det?
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Håll dina hästar.
Du får nog ge folk lite mer än en halvtimme innan du bumpar tråden...
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Om du kan hålla dig mer än 33 minuter så får du säkert svar på din fråga. Bumpande av tråden skapar enbart irritation istället för svar.
ok då mina herrar........ni vet ju mest, ni har ju levt vid detta forum halva livet.... :e
CalevanMedlem sedan maj 20031 173 inlägg Verktyg -> Hantera tilläggskomponenter...
och ta bort de grejer du inte känner igen
menar du verktyg-> lägg till/ta bort progarm, har inget som heter hantera tillägss kompnenter.
Kolla i regedit där brukar jag iaf gå in och greja när jag får någon ofrivillig toolbar. :)
CoolWebShredder hittade inget. Vad ska jag leta efter i regedit. altså vad finns det för mistänk samma namn osv...
Du kan väll börja med att söka på 'toolbar' i regedit och få se om det kommer något misstänkt, eller så söker du på namnet på toolbaren.
Sökte igenom datorn med HijackThis. Här är loggfilen, någon som hittar något misstänksamt program?
GardellMedlem sedan juli 2002688 inlägg Istället för att köra IE som tar emot en massa skit, så är svaret Firefox. :)
Hehe, är säkert mycket bättre men nu håller jag mig till IE tillvidare ;)
1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.ardautxsxfmjbmew.net/qEvfKBLqA4V99MamuyudGo3xK2g5IRXYl/3wcvMB9S/Vyp1cxx_aUQcLM11AIGwU.htm
Det är troligen tool-baren, Men jag vet ju inte om det finns mer filer som hänger ihop med det där.
Själv så rekomenderar jag dig att skita i IE och köra på Firefox. :bire
MSN Plus är ett helvete; avinstallera det.
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
låter inte dom misstänksamma?
har avinstallerat msn plus förut....
Sök lite på google om vilka filer som är skadliga och ofarliga. ;)
f*n, hittar inge som hjälper mig. När jag tar bort den du så så kommer den tillbaka direkt jag startar webläsaren igen.