Tilläggas bör också att det blir extremt långa renderingstider. Först ska den "conforma ljudet" vilket kanske tar en 10 minuter för 20 minuter film. Sen så fattar den aldrig hur stor filmen är så man mpste scala den till 60% och att rendera det går 2x realtid (1 min video tar 30 sek). Jag har 768 ddr RAM. 1.8 GHZ Athlon XP och en sprillans ny hårddisk (7200rpm). Ska det ta så pass lång tid?
Halloj.
Sitter och jobbar med ett filmprojekt som äter mig ur hårddiskarna! Jag lyckades nämligen snmart nog ändra prewiev-formatet til PAL DV... Och nu när mina 80 gig är slut (köpte till och med en ny hårddisk bara för projektet :S ) och ska ändra tillbaks det så går det inte. Rullgardinsmenyn är bara grå och död (Bifogad bild). Har testat att göra nya projekt helt tomma och det är samma sak där. Jag kommer inte ihåg om det var där jag ändrade det men nu går det i alla fall inte att ändra tillbaks.
Ett annat problem jag upptäckte att bara ljudmappen (det renderade ljudet) tar 20 gb... Det ligger i en mapp som heter "Conformed audio files". (Vad ska den vara bra för? Kan den inte läsa ljudet direkt?) Det verkar lite mycket. Totalt tar det importerade materialet 43 gb.
Har ni några andra tips på hur man kan snåla på utrymmet så är jag tacksam för alla tips!
Tack på förhand!