Hej,
Finns det något litet smart program till os x som listar mappar i en spalt till höger och sedan varje mapps filer till vänster, dvs som utforskaren i windows?
Blir tokig på att försöka få en bra överblick med hjälp av findern. :)
6 svar · 374 visningar · startad av Qimen
Hej,
Finns det något litet smart program till os x som listar mappar i en spalt till höger och sedan varje mapps filer till vänster, dvs som utforskaren i windows?
Blir tokig på att försöka få en bra överblick med hjälp av findern. :)
Xfolders, TreePad eller Butler
Kanske inte exakt som du beskrev, men de fungerar ungefär på samma sätt. ;)
Får det kosta rekommenderar jag Path Finder
Provat samtliga av de. Xfolders är ju i princip likadan som vanliga finder, dvs man ser bara det i den mapp man befinner sig i, Treepad dissa direkt efter att ha tittat på den i 5 sec (hur fasen går det att göra något så fult? :e ), butler var rörigt och inte riktigt det jag var ute efter. Path finder var ett trevligt program men var inte det jag var ute efter. Satt en lång stund och prova men lyckades inte hitta en vy som visar det så jag vill ha det. :(
Tycker det måste finnas ett program som enkelt visar mappar på ena sidan och filer på den andra.
Vad är det som skiljer dina önskemål från denna Finder-vy?
K@llen skrev:
Vad är det som skiljer dina önskemål från denna Finder-vy?
Den duger sålänge man inte går så långt ned i mappstrukturen, tycker det blir lite irriterande då. Trodde det fanns något sådant program jag sökte, om inte så får väl jag lära mig använda vyn ovan. Antagligen känns det bättre efter ett tags användande, bara det just nu är man så inbiten windows-användare. :)
Grabbywindow är en avancerad filhanterare till Mac OS X. Många Mac-användare gillar den. Kostar dock 270 spänn. Inte direkt den vyn du önskar, men den har hur mycket inställningsmöjligheter som helst:
http://www.endif.de/E/Products/GrabbyWindow/GrabbyWindow.html
Har du tidigare använt Total Commander, då är kanske detta något för dig?
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/22608&vid=172748