webForumDet fria alternativet

kontakter från simkortet till outlook

Program & appar

2 svar · 254 visningar · startad av Mc Fetto

Medlem sedan nov. 20022 355 inlägg
Frågan#1

Hej, har införskaffat mig en Qtek 8010 och har redan hittat problem. Med mjukvaran activsync kan jag synka kontakter kallender etc. Men jag kommer inte åt kontakterna som ligger på simkortet. Och jag kan inte konvertera över dem fråm simkortet till mobilen (i mobilen). Någon som vet något program som jag kan komma åt simkortet och få över kontakterna till min pc så kan jag sedan synka över dem. Det låter väldigt bökigt och jag är lite häpen över att det inte verkar gå på något smidigt sätt! Ideer om program alt andra ideer om hur jag ska få över dem motages gärna.

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Det finns ju små läsare för några hundra, men vad jag vet så har de flesta telefoner en överföringsmöjlighet från sim till minne och vice versa.
Kolla manualen igen. :birp :birp :birp Såja nu går det bättre.

Medlem sedan nov. 20022 355 inlägg

Nope, det går tyvärr inte bättre. Fick ta min gamla telefon och föra över dem till outlook, och sedan föra över dem till den nya och innan överföringen tog jag och rensade simkortet på den gamla mobilen med. Verkar verkligen skumt att man inte kan hantera simkortet mer än lägga till och redigera kontakter i simkortet. Lägger man dem endast i telefonen (utan simkortet) så fungerar allt bra.

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
118 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)