webForumDet fria alternativet

Fråga om StyleXP

14 svar · 429 visningar · startad av magnusfeldth

magnusfeldthMedlem sedan jan. 20034 480 inlägg

Finns det någon som använder programmet StyleXp för att kunna ha andra themes på windows xp? I så fall har jag en fråga. Jag vill få startmenyn att ligga högst upp på skärmen istället för längst ner. Jag har laddat ner ett theme ( http://www.themexp.org/preview.php?mid=78569&type=vs&view=date&page=&cat=&name=OS+X+Tiger.zip ) där startmenyn är högst upp, men när jag installerat den är den fortfarande där nere... Nån som vet hur man fixar detta?

silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Det är väl bara att dra upp startmenyn dit du vill ha den. Eller hur menar du?

colioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg

Först måste han högerklicka på menylisten och välja bort "Lås aktivitetsfält" om det är ikryssat

silfver skrev:

Så här är det nu:

wf_dump_04223.jpg

magnusfeldth skrev:

silfver skrev:

Så här är det nu:

Så här vill jag ha det:

wf_dump_04223_2.jpg
SteadyMedlem sedan dec. 2004225 inlägg

Dra upp den dit då! :) Högerklicka på startmenyn, precis som colione sa, och avmarkera "Lås aktivitetsfält". Sen är det bara att markera startmenyn och dra upp den.

Ack, vid Gud, det går ju! Testade att "anti-låsa" aktivitetsfältet, men jag när jag drog markerade jag bara kanten och drog sålunda bara ut startmenyn till en större startmeny. Wee, nu funkar det. Ska ta en skärmdump så ni får se hur det blev till sist (men det får bli imorgon, nu är den datorn nedstängd och jag sitter vid laptopen istället)...

Tack alla tre som gav mig rätt svar, krävdes tydligen så många för att jag skulle få huvudet ur rumpan ;) God jul på er! En riktigt god jul till och med! :e

SteadyMedlem sedan dec. 2004225 inlägg

God jul! :e

magnusfeldth skrev:

Ska ta en skärmdump så ni får se hur det blev till sist (men det får bli imorgon, nu är den datorn nedstängd och jag sitter vid laptopen istället)...

Äsch, orkade inte vänta :)

wf_dump_04223_3.jpg
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Haha, är du inte nörd nog eller? ;)

silfver skrev:

Haha, är du inte nörd nog eller? ;)

Man kan aldrig bli för nördig! :e

cazeMedlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Hehe, jag har exakt samma theme som du och använder nu även ObjectDock men jag skulle hellre slippa startmenyn och aktivitetsfältet helt, men när jag valt att den inte ska synas, blir det ändå luft över där den befinner sig vanligtvis. Hur får man bort det här eftersom jag gärna utnyttjar hela skärmen när jag har fönster helt öppna?

Jag menar alltså luftutrymmet där uppe där startmenyn och aktivitetsfältet sitter om jag har det synlig, jag vill som sagt att det där luftutrymmet där uppe ska försvinna... ->

untitled-1.jpg

Hm, har du testat att på aktivitetsfältet välja "dölj automatiskt"? Då kanske mellanrummet försvinner.

magnusfeldth skrev:

Hm, har du testat att på aktivitetsfältet välja "dölj automatiskt"? Då kanske mellanrummet försvinner.

:birp Bra där! :)

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)