webForumDet fria alternativet

Sången i mp3:orna är borta.

Program & appar

7 svar · 582 visningar · startad av Calippo

Medlem sedan aug. 2002536 inlägg
Frågan#1

HJÄLP....

Fick för mig att testa den gamla pluginen dansande burken (AMPCAN2.ZIP) i senaste WinAmp, det enda som hände var att WinAmp krascha. Lungt tänkte jag så jag tog bort den igen.

Till min fasa så märkte jag att alla mina mp3 låtar spelas upp utan sång (typ som karaoke) oavsett om jag använder WinAmp, Mediaspelaren 10 eller PowerDVD, samma sak i alla.

Va f*n har hänt?

Kanske ska nämna att låtarna spelas upp korrekt på en annan dator.

Ett snabbt svar (som löser problemet) vore tacksamt.

Medlem sedan maj 20002 597 inlägg

Radera alla värden och nycklar från regedit som tillhör ampcan2?

Medlem sedan aug. 20022 027 inlägg

Tråden flyttas från Windows som klient.

Medlem sedan aug. 2002536 inlägg

De va lättare på mitt sätt. Jag slog till på högtalaren och sen funka det fint igen. Jäkligt skumt att det skulle bli så precis när jag testade AmpCan. Har aldrig haft några problem med högtalarna innan och dom funkar som dom ska nu me.

Varför kan man inte radera sina egna frågor? Det känns som om den här frågan bara tar upp en massa onödig plats i forumet?

Medlem sedan feb. 20002 300 inlägg

För att någon med liknande problem ska kunna söka och lösa det snabbare?

Medlem sedan jan. 20001 932 inlägg

Det låter som en klassisk fasvändning.

Om man fasvänder en av kanalerna i en stereokanal så "släcker" man mittpunkten i stereobilden vilket då resulterar i att lead-sången, basen, baskaggen (och allt annat som brukar ligga i "mitten" då försvinner).

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Gustav skrev:

Det låter som en klassisk fasvändning.

Om man fasvänder en av kanalerna i en stereokanal så "släcker" man mittpunkten i stereobilden vilket då resulterar i att lead-sången, basen, baskaggen (och allt annat som brukar ligga i "mitten" då försvinner).

Har du prövat att fasvända högtalarna på riktigt? Resultatet brukar bli ett "hål" i mitten, men man hör fortfarande sång mm. Men nu hörs det att det kommer från högtalarna vid sidorna istället. Ljuden har alltså inte släckts ut.

Medlem sedan jan. 20001 932 inlägg

Hmm...det du hör då är antagligen de stereobreddande dubbar man nästan alltid lägger på en leadsång. Mittenkanalen ska vara död om du har gjort rätt.

253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)