webForumDet fria alternativet

Lyckas inte installera daemon tools

8 svar · 614 visningar · startad av magnusfeldth

magnusfeldthMedlem sedan jan. 20034 480 inlägg

Sitter med min nya dator och försöker installera daemon tools på den. Har laddat ner den senaste versionen från deras hemsida och försökt installera, men installationsprogrammet bara stannar när det är cirka 5-10 % kvar. Därefter händer ingenting. inget felmess, ingenting. Den bara stannar installationen där och står helt stilla. Alla andra program fortsätter fungera helt perfekt.

Testade även men en äldre version av programmet som jag hade kvar installationsfilen till på en äldre dator. Men samma sak där, med ungefär 5-10% kvar stannar den.

Varför? Vad kan vara felet? Mitt os är XP pro om det kan påverka, jag har inte SP2 installerat, det finns 2 discar och 2 brännare, så ett antal bokstäver är ju upptagna, men en sån grej kan det väl ändå inte vara...

Hilfe! Hilfe!

Alternativt: känner nån till nåt annat program med samma funktion som daemon tools, alltså en virtual cd/dvd-rom emulator.

JerpaMedlem sedan feb. 20032 532 inlägg

Alcohol 120%, kan även öppna mds filer eller vad de heter.

/r mdf & mds var formaten jag tänkte på.

LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg

Undisker klara av att visa .Iso filer.
Men jag kör Daemon V3.47 Inga problem

Alcohol 120% stannar vid ungefär samma ställe som daemon tools! Vad tusan är detta egentligen!?

oelbalMedlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Du har inget annat program igång som stoppar eventuella försök till att skriva till register och sånt? Bara en chansning...

Vilka program kan det vara? norton antivirus kanske?

Försökte installera ett annat program lite senare... fick då ett felmeddelande att "ett RPC, (remote procedure call) nådde inte fram"...
Vad fasen är fel med min dator! ARGHHH!

Efter en halvtimma med supporten och start-up utan några andra saker än just det som krävs för att köra xp har jag nu lyckats lösa problemen... vad det var vet ingen dock.

Tack för era förslag och hjälp!

m_soderlundMedlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Ett tips från mig, för att gå lite offtopic, är att använda Fantom CD (kostar pengar) i stället. Jag gör det och programmet fungerar otroligt smidigt. Fungerar lika bra som Daemon tools men är inte lika populärt.

Fantom CD kan laddas ner via Downseek, länk.

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)