webForumDet fria alternativet

binfil

7 svar · 307 visningar · startad av kaxigt

kaxigtMedlem sedan okt. 2004618 inlägg

hej!
Jag måste fråga en sak - jag har fått en binfil som jag skulle öppna, men den går inte att öppna om jag inte anlitar ett annat program att göra det med. Det vill jag inte (om jag inte måste). Varför? Vad exakt är en binfil? *totalt rudis* :q

PeddaMedlem sedan juni 20004 880 inlägg

bin är binär. Filen är alltså kompilerad/översatt till ett binärt format.

Varför ska du öppna en binfil? En binfil är väl bara ettor och nollor om jag har förstått det rätt.

vad jag ska med en binfil till? Ja, jag vet inte mer än att det var ett program som jag skulle öppna och prova. Mer vet jag inte...så vad gör jag?

Om man gör en imagefil av ett program så får man en bin fil och en que fil.
Om detta gäller ett piratkopierat program så ska vi nog inte fortsätta diskussionen med hänvisning till reglerna.
http://www.webforum.nu/faq.php?faq=about_wf#rules_3

det är ingen piratkopia utan ett program som jag har fått men det står bin så jag bara undrade vad det betydde. Jag kan inte öppna det så jag det verkar inte intressant ändå...

tydalMedlem sedan juni 20033 788 inlägg

Pedda skrev:

Varför ska du öppna en binfil? En binfil är väl bara ettor och nollor om jag har förstått det rätt.

Ja, liksom alla andra filer i datorn :-)

Man brukar dock kalla filer som inte representerar text för binärer, i synnerhet körbara filer.

Ja, om du vill veta mer så kan du läsa mer på susning.nu fast det står inte så mycket där heller. Men du kan ju läsa diskussionerna där om du vill.
http://www.susning.nu/Bin

tydal skrev:

Pedda skrev:

Ja, liksom alla andra filer i datorn :-)

Man brukar dock kalla filer som inte representerar text för binärer, i synnerhet körbara filer.

:OO
Tror du förstår vad jag menade. ;) :)

128 ms totalt · 3 externa anrop · cache AV · v20260731051352-full.56cc9887
0 ms — hämta statistik (cache)
0 ms — hämta forumlista (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)