GislavedMedlem sedan nov. 20041 480 inlägg
Jag har fått i uppdrag att hjälpa en kollega med att ordna fram ett program som sköter regelbundna backuper till en extern LaCie-hårddisk.
Finns det några smidiga sådana program för Windows XP till en rimlig kostnad. Det handlar om att ta backup på dokument som finns i ett fåtal utvalda mappar, samt säkerhetskopiering av bokföringsinformation från SPCS, plus e-post. Detta ska ske automatiskt, men godkännas av användaren innan backupen sätter igång.
Backupen ska ske från två olika datorer till samma hårddisk. Några tips?
Efter lite sökande hittade jag Backup magic. Är det någon som har provat detta, eller kan rekommendera någon annan lösning?
supinumMedlem sedan feb. 2003113 inlägg
Hur gick det med BackupMagic? kör du det fortfarande eller hittade du nåt annat backupprogram som du gillar bättre?
BackupMagick var hemskt. Det verkade smidigt, men helt plötsligt fick det för sig att skriva över samtliga filer i de kataloger jag hade markerat.
Jag använde det inbyggda backup-programmet istället. Verkar fungera fint.
Gislaved skrev:
BackupMagick var hemskt. Det verkade smidigt, men helt plötsligt fick det för sig att skriva över samtliga filer i de kataloger jag hade markerat.
Jag använde det inbyggda backup-programmet istället. Verkar fungera fint.
Vad heter det inbyggda backupprogrammet i XP? Var hittar jag det?
/Undrar den windows-ovane David
PersianBulldogMedlem sedan aug. 20022 380 inlägg
supinum skrev:
Vad heter det inbyggda backupprogrammet i XP? Var hittar jag det?
Start -> kör -> ntbackup
Använder du XP Home finns det inte med per default. Då får du dra till med installationsskivan. Utforska skivan -> ValueAdd -> msft -> ntbackup -> nbackup.msi. Installera därifrån och prova sedan det första steget igen.
PersianBulldog skrev:
Start -> kör -> ntbackup
Använder du XP Home finns det inte med per default. Då får du dra till med installationsskivan. Utforska skivan -> ValueAdd -> msft -> ntbackup -> nbackup.msi. Installera därifrån och prova sedan det första steget igen.
hm.... installationsskivan är ju som vanligt ute å cyklar. går det att ladda ner programmet från någonstans på kanske microsofts site eller så?