webForumDet fria alternativet

Skype Out?

32 svar · 1 087 visningar · startad av *erik · sida 2 av 2

lzonMedlem sedan okt. 200468 inlägg

Re: Skype Out?

*erik skrev:

Någon som testat skype out?

Jag försökte idag betala 10 Euro för att kunna ringa ut till vanliga telefoner.

Efter att ha lämnat alla uppgifter och tagit mig igenom hela betalningsprocessen stod det att det var klart och att det kunde dröja upp till 15 minuter innan jag kunde ringa.

Jag väntade nån timme och sedan tittade jag in, inget där och när jag loggade in på sidan stod det "cancelled".. jämte mitt ordernummer. vad beror detta på? kan de inte leverera tjänsten de erbjuder?

Mycket nyfiken på svar, då jag tycker att tjänsten skulle vara klockren.

// *erik

Tja,
Jag har precis samma problem med att ordern blir "cancelled".
Idag installerat Skype för första gången och nyss accepterade jag Skype Out. Jag köpte 10 € och hela betalningsprocessen gick finfint! Men efter några minuter kollade jag "My Account" på skype.com och fann där alltså att ordern har status "cancelled".
Jag betalade med e-kort via foreningssparbanken.se , men det ska väl funga även hos Skype. Det gör det ju iaf till andra butiker på nätet.

storkMedlem sedan juni 2001239 inlägg

Väcker härmed tråden till liv igen.

Jag fick också för mig att testa SkypeOut nyss och det stod cancelled precis som hos många andra. Jag funderar på om det beror på att man inte har en <kredit> kopplat till sitt betalkort. Själv så använder jag VISA.

stork skrev:

Jag funderar på om det beror på att man inte har en <kredit> kopplat till sitt betalkort. Själv så använder jag VISA.

Jag använder också VISA och får som sagt cancelled. Jag har nu testa fyra gånger, vid fyra olika tillfällen (fyra olika dagar närmare bestämt). Att man inte har kredit på betalkortet kan väl inte vara orsaken!? De kollar väl om man har teckning på kontot innan ordern genomförs.

På deras hemsida står det ju att cancelled ofta beror på att man har fyllt i de tre kontrollsiffrorna fel. Fast det är ju inte troligt att man har gjort det, eller?

Något fel under själva betalningsprocessen har man ju i alla fall gjort, det kan man ju konstatera.

stork skrev:

På deras hemsida står det ju att cancelled ofta beror på att man har fyllt i de tre kontrollsiffrorna fel.

Jo, jag pratade med deras online-kundtjänst för några dagar sedan och tjejen där trodde att det berodde på just kontrollsiffrorna. Hon påstod att det förmodligen är min bank och kortbolaget (i mitt fall Visa) som inte kan verifiera varandra.

Jag har även pratat med min bank (Föreningssparbanken) om problemet, men de kunde inte hjälpa mig via deras Internet-support utan bad min kontakta dem via telefon för att reda ut problemet.

Personligen tror jag problemet ligger i att jag köper SkypeOut-tid med Föreningssparbanken e-Kort och inte med mitt ordinarie Visa-kortnummer.

*erikMedlem sedan mars 200171 inlägg

Vi kanske finner en lösning på detta problem

Jag har också FSB ska vad jag kan göra.

LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg

lägg över pengar till någon som har giltigt kort och be dom slanta in 10 €.

Man kan ju även testa något av de andra betalningsalternativen ex paypal, vad det nu är?

bassebhuMedlem sedan nov. 20016 480 inlägg

Jag skaffade konto hos moneybookers.com som de rekommenderar. Det funkade smidigt. Tog någon extra dag, men jag hade inte bråttom :)

Hur fungerarar moneybookers.com? Hur betalar man och är det säkert?

bassebhuMedlem sedan nov. 20016 480 inlägg

stork skrev:

Hur fungerarar moneybookers.com? Hur betalar man och är det säkert?

Man registrerar sig och får ett referensnummer som man använder när man sätter in en slant.
Säkert har jag ingen aning om men det funkade problemfritt för mig. Tog nåt dygn som sagt men.

Jag testade moneybookers men jag lyckades inte registera mig. Ska testa igen imorgon.

Hur som helst så undrar jag om det kostar pengar?

mattiasnordinMedlem sedan maj 20012 080 inlägg

Att använda deras "presentkorts-koder" fungerar mycket bra. Har dock inte provat att använda mig av kontokort.

134 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)