webForumDet fria alternativet

.vob/.ifo/.bup

12 svar · 507 visningar · startad av SNIPERINPOS

SNIPERINPOSMedlem sedan juli 200377 inlägg

jag har en dvd på datorn som är laggd i dessa format: .vob/.ifo/.bup
min fråga är.. med vilket program bränner jag dem som dem är?
för jag vill INTE lägga dem i en iso/img fil..
/coffe

stoffe-2kMedlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Nero ?

asso snälla.. du dumförklarar mig nästan där..
ok, jag nämde kanske inte det, men i dagens läge så är Nero ett standard brännar progg i varje hem.. och NEJ , det funkar inte att bränna bup filer, som behövs för att filmen ska funka som den ska..

och om du inte är riktigt säker på vad du säger, tycker jag inte du ska säga någonting.. detta är ett forum där man frågar efter svar.. INTE efter frågor..

GeinMedlem sedan sep. 20005 700 inlägg

SNIPERINPOS skrev:

och om du inte är riktigt säker på vad du säger, tycker jag inte du ska säga någonting.. detta är ett forum där man frågar efter svar.. INTE efter frågor..

Varför så gnällig ton?
Det lär fungera med Nero. Annars BurnAtOnce, i menyn väljer du Mastering > DVD Video ... Lägg sedan filerna i VIDEO_TS så tror jag det ska fungera. Fast jag kanske inte bör skriva det här, eftersom jag inte är "riktigt säker". :OO

Mr. N.Medlem sedan sep. 20025 507 inlägg

Jag antar att det är du själv som har skapat filerna, då borde du väl veta hur man bränner dem också?

sgtpepperMedlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Mr. N. skrev:

Jag antar att det är du själv som har skapat filerna, då borde du väl veta hur man bränner dem också?

Varför antar du det? Vad har det med saken att göra?

Mr. N.Medlem sedan sep. 20025 507 inlägg

sgtpepper skrev:

Mr. N. skrev:

Jag antar det för annars ska tråden bort. Eller vet du något lagligt sätt att få tag på .vob/.ifo/.bup?

sgtpepperMedlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Mr. N. skrev:

sgtpepper skrev:

Mr. N. skrev:

Jag antar det för annars ska tråden bort. Eller vet du något lagligt sätt att få tag på .vob/.ifo/.bup?

Å nej, en av censorerna! Herrejävlar. Självklart finns det lagliga sätt att få tag på en kopia av en DVD utan att själv vara upphovsrättsmannen. Hans farsa kanske har spelat in en film och skickat till honom, oavsett vilket så ska väl du skita i det, det rör inte dig.

maydayMedlem sedan aug. 20003 473 inlägg

sant
han ber ju inte om hjälp hur han kommer förbi kopierinsskydd eller hur man bränner skyddat matrial

alla verkar bara tro att allt man bränner är olagligt

DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg

...om det nu inte funkar med Nero sådär, ta då DVD, UDF filsystem, gör en Video-ts katalog, och släng där... manuellt alltså, istället för DVD-Video i menyn...

ImpactMedlem sedan sep. 20041 551 inlägg

Du kan söka på massor olika filändelser på den här adressen.
http://filext.com/

klart det är min egna dvd film.....
och JA, jag har skapat dem.. och NEJ, jag "borde" inte veta hur man bränner den.. eftersom annars skulle jag ju inte ha frågat här? :D
i nero säger han att han inte kan läsa ifo/bup filerna.. då trycker jag på ignorera.. och då blir det massa error =/ .. men jag ska testa med en annan nyare version av nero snart... som jag har köpt...

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.86db40fa
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)