SjodahlMedlem sedan maj 20033 218 inlägg Hej
Mitt problem är att jag inte kommer upp i max hastighet, när jag laddar ner ifrån en kompis ftpserver (Bulletprof på 2003 server), laddar jag ner en fil i taget går denna med ca: 230k/s. Men om jag däremot laddar ner många filer av han samtidigt så laddar jag med 1.3Mb/s (varje typ 230k/s). Det finns en begrännsing på ftpservern vad det gäller begränsingar mm. (han kan ladda snabbare). Kan bara inte komma på vad det kan bero på. Testade att ladda ifrån en annan som sitter på samma lina som han (men han kör linux och är inte bakom ngn router, delar samma lina) då laddar jag en fil med 1.3Mb/s.
Så vad är det som gör att jag inte kan ladda ner en fil i max fart? (från han med windows och sitter bakom en router)
På min lina finns ingen trafic shading eller likande, inte på hans heller. Själv kör jag windows XP med senaste Cuteftp som klient.
BireMedlem sedan dec. 199919 074 inlägg Kort fråga:
Varför installerar man Bulletproof på en Windows 2003 server? :e
SjodahlMedlem sedan maj 20033 218 inlägg Gillade inte layouten i den inbyggda ;)
BireMedlem sedan dec. 199919 074 inlägg
Sjodahl skrev:
Gillade inte layouten i den inbyggda ;)
Nä.. Klart du inte gjorde! ;)
*Ler illmarigt*
en anledning kan vara att linux hanterar att skicka data snabbare på något sätt.
för jag har haft ett liknande senario.
Jag körde min win dator direkt i modemet.
då laddade jag i en hastighet.
Sen så installerade jag en linux burk och satte den som router då fick jag mycket högre hastighet.
SjodahlMedlem sedan maj 20033 218 inlägg Men kruxet är ju att jag kan ladda snabbare om jag laddar flera filer av windows burken.
Sjodahl skrev:
Men kruxet är ju att jag kan ladda snabbare om jag laddar flera filer av windows burken.
Kruxet är att i Windows 2003 servers´s IIS skulle problemet inte finnas.
Ut med Bulletproof, gå en kvällskurs på wF i hur man sätter upp en FTP på wk23 server & ha ett underbart liv.
SjodahlMedlem sedan maj 20033 218 inlägg Bire, har inget med att jag inte kan sätta upp en ftp server under 2003 att göra. Bulletproof ställer inte till det heller, för han kan ju ladda hur snabbt som helst lokalt (via nätverket).
BireMedlem sedan dec. 199919 074 inlägg Vad jag ifrågasätter är varför man väljer en tredjepartsprogramvara till ftp-tjänsten när den inbyggda i windows existerar.
Jag hävdar att bekymret KAN ligga i Bulletproof då jag vart med om samma fenomen själv med just den programvaran, men inte med inbyggda ftp-tjänsten i windows..
Men men.. gå gärna över ån efter vatten, helt ok för mig.
SjodahlMedlem sedan maj 20033 218 inlägg Får ta och testa den inbyggda då ;)
Antar du kör med windows inbyggda brandvägg med bara då ? Inget annat program? Och Internet Explorer?
Men tacksam för alla svar, testar och återkommer.
Sjodahl skrev:
Får ta och testa den inbyggda då ;)
Antar du kör med windows inbyggda brandvägg med bara då ? Inget annat program? Och Internet Explorer?
Men tacksam för alla svar, testar och återkommer.
Win 2000 server, 3-Com Router/firewall, resp Win 2003 server, 3-Com Router/firewall har jag testat på ja.
Mjukvarubrandväggar i all ära, men nej tack.
Internet Explorer? Surfar inte på min server nej..
JosefMedlem sedan mars 20023 561 inlägg Flyttad från Internet & Webbtjänster.
Josef, Moderator