webForumDet fria alternativet

Comhem automatisk inloggning?

11 svar · 340 visningar · startad av nonames

nonamesMedlem sedan okt. 20046 inlägg

Hej!

Jag undrar om ni vet vart man kan ladda ner comhem automatisk inloggning någonstans? Mvh

silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Du får söka efter ADSLEasy på google. Det använder jag.

r/ Det var visst riktigt knepigt att hitta på google. :l

LeonLMedlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Jag trodde att man numera bara behövde logga in en gång?

De har infört ett nytt system som loggar in en kund automatiskt, och skickade mig ett brev med ett nytt lösenord som jag endast behövde använda om vi skulle flytta och aktivera modemet på nytt. Jag har redan avinstallerat LF Connection Keeper.

LeonL skrev:

Jag trodde att man numera bara behövde logga in en gång?

De har infört ett nytt system som loggar in en kund automatiskt, och skickade mig ett brev med ett nytt lösenord som jag endast behövde använda om vi skulle flytta och aktivera modemet på nytt. Jag har redan avinstallerat LF Connection Keeper.

Fick du brevet bara så där? För jag har då inte fått något sådant brev. Sen om man inte behöver logga in vet jag inte, då jag låte AdslEasy göra det åt mig. Men det ska jag pröva när jag kommer hem!

DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg

ComHem rekommenderar kunderna att avinstallera program som sköter automatisk inloggning då de, enligt dem, ska vara överflödiga.

Dryden skrev:

ComHem rekommenderar kunderna att avinstallera program som sköter automatisk inloggning då de, enligt dem, ska vara överflödiga.

Hur, var och när har ni fått den här informationen?

Jag fick informationen häromdagen när jag hade blivit utloggad och skulle logga in igen. Då blev jag, av sidan jag hamnade på, ombedd att stänga ner dator, modem och eventuell router/liknande utrustning i minst fem minuter. När jag sedan startade upp så skulle jag ligga i det nya systemet. och tydligen så gör jag det för jag brukar sällan få ny IP-adress efter fem minuter offline.

Dryden skrev:

Jag fick informationen häromdagen när jag hade blivit utloggad och skulle logga in igen. Då blev jag, av sidan jag hamnade på, ombedd att stänga ner dator, modem och eventuell router/liknande utrustning i minst fem minuter. När jag sedan startade upp så skulle jag ligga i det nya systemet. och tydligen så gör jag det för jag brukar sällan få ny IP-adress efter fem minuter offline.

Okay, då måste jag ta och kolla upp det där. :) Inget jag har fått veta i alla fall. Men det där med nytt ip? Vad har du för abonnemang? Jag får aldrig nytt ip, jag har nog haft samma i ett år eller mer.

PersianBulldogMedlem sedan aug. 20023 005 inlägg

Jag använder ICLogin till mitt Telia abb., men vad jag har förstått fungerar det utmärkt även till ComHem.

KlösMedlem sedan dec. 19992 615 inlägg

Dryden skrev:

Konstigt att alla fått samma information... måste testa att stänga av osv osv och se om jag får nytt IP-nummer, vilket jag betvivlar eftersom jag tror jag haft samma i 3 år

Jag hade mitt gamla IP-nummer i säkert ett halvår-år innan jag fick nytt nu häromdagen.

KlösMedlem sedan dec. 19992 615 inlägg

Hmm inget av det där fungerade... så här sitter man med samma gamla och tråkiga IP-nummer och LF Connection Keeper ;)

126 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)