Jesper TMedlem sedan nov. 20017 058 inlägg
Jag har en dvd-brännare tänkt som backupstation.
Det verkar inte funka att använda windows egna backupprogram till dvd-brännaren.(Går inte att skiva till enheten)
Jag har även Norton Gost men det verkar inte gå att automatisera en "daglig/nattlig" backup. Jag behöver göra en backup på "documents and settings" för att få med skrivbord, favoriter etc.
Tips ang. detta?
legisMedlem sedan juli 20044 440 inlägg
ntbackup eller backupexec med något brännarprogram som gör att du kan bränna direkt på skiva utan att starta det separat. direct-cd hade väl något sånt tidigare iaf.
Köpte Norton Ghost för detta ändamål med 9.0 var inte kompatibel med Win Server 2003, såklart.
Så nu har jag ett 100% oanvänbart program till övers. :x
D3VaST8DMedlem sedan dec. 2000469 inlägg
Vad har du för brännare? Kan du bränna re-writable?
Japp, det är en DVD-RW brännare. Iomega DVD super, någonting.
Är inte säker på att det funkar för dig, men med min CD/RW brännare funkar det klockrent.
Det enda du behöver göra är att formatera skivan i förväg, därefter kan du utan problem spara backup filen på skivan. Sedan är det bara att schemalägga jobbet, samt att byta till en ny skiva då den gamla blivit full.
Men kan man köra ntbackup för att göra backup på "documents and settings" (som jag behöver göra)?
Det går ju inte när man är inloggad p.g.a. att filer i den katalogen används.
Använd dig av VSS, Volume shadow copy och det skall gå bra att ta backup på document and settings. Dvs kryssa _inte_i Disable volume shadow copy samt se till at du inte tagit bort den tjänsten.