webForumDet fria alternativet

Ett litet tips om: LF Connection Keeper

9 svar · 561 visningar · startad av Machowoman

MachowomanMedlem sedan aug. 200492 inlägg

Hejsan!

Jag fick tips om denna applikation och tänkte dela med mig. :i
LF Domain Keeper tycker jag är helt suverän utan att kompromissa på säkerheten och är
givetvis även lämpad för användare med mindre erfarenhet/kunskap inom it.

A powerful utility that automatically logs in to and keeps you connected to Sweden's leading broadband suppliers:

Telia HomeRun
Telia Broadband
Tele 2 Bredband
ComHem Internet Cable
Bahnhof Internet
Tiscali Bredband

It monitors network traffic and manages DHCP on any LAN or Internet connection.

Den är gratis så det är bara att tanka ner ifrån länken nedan.

http://www.lfdomain.com/prgConnectionKeeperWin.php

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

Jag får nog hålla med. Programmet fungerar överraskande bra. :)

Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Jag har använt LF Connection Keeper ett bra tag men jag får ganska ofta problem när jag startar datorn. Jag skulle tro att det beror på att ADSL-modemet inte är "klart" när LF drar igång. Då låser LF modemet så jag måste starta om både modemet och LF. :(

Erik JuhlinMedlem sedan maj 200010 687 inlägg

Jag använde LF med ComHem tidigare. Men var inte riktigt nöjd.
Däremot IC Login var perfekt...

http://iclogin.sourceforge.net/

åsaboeMedlem sedan juli 2004276 inlägg

Web-Tor skrev:

Jag har använt LF Connection Keeper ett bra tag men jag får ganska ofta problem när jag startar datorn. Jag skulle tro att det beror på att ADSL-modemet inte är "klart" när LF drar igång. Då låser LF modemet så jag måste starta om både modemet och LF. :(

Just det problemet känner jag inte igen, men ett tips; ställ om LF Connection Keeper att inte logga in automatiskt direkt vid uppstart, utan gör det själv manuellt. Vänsterklick på ikonen i Aktivitetsfältet skickar ju upp en inloggningsruta, högerklick en liten meny.

Även om man har en tidigt startande brandvägg kan det vara skönt att inte kopplas upp så himla tidigt... ;)

Jag för min del använder LFCK mycket på grund av att det ger en enkel möjlighet att koppla upp / ned snabbt, jag vill inte ha datorn uppkopplad ständigt.

TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Logga in gör man ju bara när man just fått abonemanget eller byter hårdvara ;) :L

åsaboeMedlem sedan juli 2004276 inlägg

Tengblad skrev:

Logga in gör man ju bara när man just fått abonemanget eller byter hårdvara ;) :L

Jo, det finns ju sånna hasardspelare... :P

Här ute i bushen rycker vi allt vad el-kablar heter när himlen blir blåsvart. Det är så dyrt med blixtvisiter i datorn. Inte hälsosamt för tangentbordsanvändaren heller. Eller telefonister. Vi har provat. ;)

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Tengblad skrev:

Logga in gör man ju bara när man just fått abonemanget eller byter hårdvara

Hört talas om hotswap? ;)

Jag har märkt några gånger att vissa versioner av LF Connection keeper inte är riktigt kompatibla med något annat som kan finnas i maskinen. Fast det var iofs något år sedan jag testade det nu tror jag så det kanske har ändrats.

MachowomanMedlem sedan aug. 200492 inlägg

Jag sitter och njuter av LF CK iaf och är supernöjd,
men har en vännina med några år äldre version av applikationen som även den fungerar utmärkt med win xp/ telia adsl.
Ja, som sagt det var tänkt som ett litet tips i cyberrymden.
:i

TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inlägg

SirPeter skrev:

Tengblad skrev:

Logga in gör man ju bara när man just fått abonemanget eller byter hårdvara

Hört talas om hotswap? ;)

Hehe jodå, men blir svårt med mammakort ;)

126 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)