cazeMedlem sedan sep. 20016 059 inlägg Finns möjligheten att på något sett få sina msn kontakter till aktivitetsfältet, så att man ungefär som vanliga ikoner kan klicka på dem om man vill skriva meddelanden precis som i vanliga msn fönstret. Finns det någon sådan klient som kan göra detta, eller något plugin som gör detta möjligt?
Letar alltid efter nya bekvämma möjligheter med messenger, men har inte hittat någon variant som jag trivts med, finns denna möjligheten kanske den skulle fungerar bättre.
:)
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg Är det inte bara att öppna en meddelandesession med användaren? Eller menar du att de ska ligga i systray? Gör en fejkdump och visa. :)
cazeMedlem sedan sep. 20016 059 inlägg Någonting bland dom här ikonerna kanske. Kanske som en ikon per medlem breve de andra, eller dylikt.
cazeMedlem sedan sep. 20016 059 inlägg Har jag lite för stora fantasier kanske. :(
cazeMedlem sedan sep. 20016 059 inlägg Tack! Det där programmet har jag glädje av till andra program men inte just till messenger. :)
cazeMedlem sedan sep. 20016 059 inlägg Möjligheten verkar inte finnas. Har jag rätt? :(
SelleMedlem sedan sep. 20014 781 inlägg Jag tror du syftar på som man kan göra i ICQ, ha kontakterna "flytande", tror inte det är möjligt i MSN tyvärr.
AntonhMedlem sedan maj 200357 inlägg Varför inte bara ha msn liggande öppet längst till höger och palcera allt annat som du använder så att det inte tecker msn, så gör jag och det fungerar utmärkt för mig.
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Om du alltid vill ha MSN överst så är ju Miranda ett alternativ. Väldigt användarvänligt och enkelt. Icq, msn, yahoo, irc och massa allt i ett. Dessutom kan man ändra bakgrunden och sånt, döpa om kontakter. Allt är bättre än MSN. ;)
PeeerMedlem sedan mars 20025 907 inlägg Flyttas från Windows som klient.
cazeMedlem sedan sep. 20016 059 inlägg
Antonh skrev:
Varför inte bara ha msn liggande öppet längst till höger och palcera allt annat som du använder så att det inte tecker msn, så gör jag och det fungerar utmärkt för mig.
Jad har alltid haft det så.
Selle skrev:
Jag tror du syftar på som man kan göra i ICQ, ha kontakterna "flytande", tror inte det är möjligt i MSN tyvärr.
Jag vet. Men jag frågar efter någon liknande grej. T ex att man skulle kunna ha användarna som ikoner i aktivitetsfältet eller dylikt. Vet att den här möjligheten inte fungerar i vanliga MSN, därför undrar jag om möjligheten finns i program som miranda eller trillian.
Med aktivitetsfältet, menar du trayen eller "snabbstart"; vill du ha ikonerna bredvid klockan eller bredvid startmenyn? Hela nedre kanten är aktivitetsfältet.
cazeMedlem sedan sep. 20016 059 inlägg Snabbstart, breve start menyn.
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Om du inte redan har spanat in MSN-plus så tipsar jag dig om det nu. Man kan göra kontakter "flytande" så dom ligger på skrivbordet. Det var ju inte riktigt det du sökte, men ändå en riktigt läcker funktion. :)
silfver skrev:
Om du inte redan har spanat in MSN-plus så tipsar jag dig om det nu. Man kan göra kontakter "flytande" så dom ligger på skrivbordet. Det var ju inte riktigt det du sökte, men ändå en riktigt läcker funktion. :)
Man får riktigt med läckra spywares också.. :p
LeonLMedlem sedan dec. 20025 871 inlägg
bluxbluxo skrev:
silfver skrev:
Om du inte redan har spanat in MSN-plus så tipsar jag dig om det nu. Man kan göra kontakter "flytande" så dom ligger på skrivbordet. Det var ju inte riktigt det du sökte, men ändå en riktigt läcker funktion. :)
Ursäkta? Får du spywares även om du väljer att inte installera sponsorprogrammet?
LeonL skrev:
bluxbluxo skrev:
silfver skrev:
Ursäkta? Får du spywares även om du väljer att inte installera sponsorprogrammet?
Vet inte faktisk. När jag installerade MSN+ för något år sedan så var jag för snabb med installationen och såg inte rutan som valde bort sponsorprogramet så vips pannkaka så fick jag ett gäng spywares och en tool-bar på en beställning.
Sedan dess har jag ingen lust att lägga in det igen. :l
cazeMedlem sedan sep. 20016 059 inlägg
silfver skrev:
Miranda äger msn plus alldeles för mycket för att byta! ;)