Min ICQ klient har inte fungerat på hela dagen. Är det bara jag eller finns det fler som inte kan logga in?
ICQ fungerar inte...
9 svar · 357 visningar · startad av Eclipse
Min fungerar finfint... borde vara ett lokalt problem hos dig. :)
Installerat ny brandvägg, router e.d.?
Annars kan du pröva go.icq.com om du är i akut behov av att använda ICQ.
ICQ fungerar fint för mig.
Jag flyttade just tråden från caféet.
OK... jag fattade aldrig att det var så komplicerat!
Ibland när saker inte fungerar fast dom borde fungera så vet man ju inte direkt vad det kan bero på...
Telia ADSL Företag 0.5 och en bredbandsrouter Netgerar Safe Web Router 114 med defaultinställningar.
Det enda jag har gjort är att byta master password från '1234'.
Men du kan starta icq va? Problemet är som jag förstår det att det inte loggar in automatiskt.
Det kan ju vara så att icq har gått över till en ny version men då borde det komma upp ett felmeddelande. Om du orkar kan du ju alltid testa att installera om det.
Jag har installerat om ICQ, men ingen skillnad. FTP fungerar inte heller. Jag har ringt till Netgear Support i Sverige och dom mailade en konstig fil till mig om hur ICQ problemert skulle lösas.
http://www.syscare.se/files/ICQ.doc
Här är mailet och dokumentet i sin helhet.
Jag fattar inte var dialogrutorna i dikumentet kommer från! Dom hittar jag varken i ICQ eller i Netgrear routerns webbgränssnitt!!
Har du någon brandvägg? Se efter om du tillåter ICQ att komma åt nätverket.
Hade också problem med ICQ innan idag. Men fick igång det ganska snabbt. Fick starta om programmet ett par gånger å testa connecta...