Du kan ju skapa en image-fil i Nero genom att ändra från din cd-brännare till image-recorder. Finns under Recorder -> Choose recorder.
Kan det vara något?
6 svar · 387 visningar · startad av m_soderlund
Jag har för avsikt att cirka en gång i månaden bränna cirkus 40 CD- skivor med bilder, exakt samma innehåll ska finnas på varje skiva, dvs första skivan jag bränner ska kopieras i 39 exemplar till.
Saken är den att manuellt i Nero 6 välja ut bilder för varje skiva blir lite väl tidskrävande.
När man bränner en skiva så skapas en temporär iso-fil på den skivans innehåll. Denna iso-fil trodde jag fungerade som så att den kunde användas när jag brände nästa skiva, dvs iso-filen lagrar information om vilket innehåll på hårddisken jag bränt senast. Men - det fungerar inte att bränna en ny skiva baserat på en sparad ISO-fil.
Min fråga är alltså - hur gör jag i Nero 6 om jag på smidigaste vis vill bränna 40 CD-skivor med exakt samma innehåll?
Mycket tacksam för svar.
Du kan ju skapa en image-fil i Nero genom att ändra från din cd-brännare till image-recorder. Finns under Recorder -> Choose recorder.
Kan det vara något?
Varför kan du inte bara skriva 40 i rutan Antal kopior ?
Å Kjell han före :)
Jag antar att det är olika bilder från månad till månad, men som lite backup kan du ju spara det hela som en .nra-fil som kommer ihåg vilka bilder du vill ha och var de finns - som en playlistfil ungefär. :)
Tackar för alla svar! Rutan Antal kopior/Number of copies missade jag när jag brände senast, ska se om jag hittar den nästa gång.
:stefan: »
Tack för tipset!
Kjell löste problemet åt mig. Tack så mycket! Rutan Antalet kopior/Number of copies var det jag missade.