webForumDet fria alternativet

Bränna många CD-skivor (Nero 6)

Program & appar

6 svar · 387 visningar · startad av m_soderlund

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg
Frågan#1

Jag har för avsikt att cirka en gång i månaden bränna cirkus 40 CD- skivor med bilder, exakt samma innehåll ska finnas på varje skiva, dvs första skivan jag bränner ska kopieras i 39 exemplar till.

Saken är den att manuellt i Nero 6 välja ut bilder för varje skiva blir lite väl tidskrävande.

När man bränner en skiva så skapas en temporär iso-fil på den skivans innehåll. Denna iso-fil trodde jag fungerade som så att den kunde användas när jag brände nästa skiva, dvs iso-filen lagrar information om vilket innehåll på hårddisken jag bränt senast. Men - det fungerar inte att bränna en ny skiva baserat på en sparad ISO-fil.

Min fråga är alltså - hur gör jag i Nero 6 om jag på smidigaste vis vill bränna 40 CD-skivor med exakt samma innehåll?

Mycket tacksam för svar.

Medlem sedan aug. 20022 027 inlägg

Du kan ju skapa en image-fil i Nero genom att ändra från din cd-brännare till image-recorder. Finns under Recorder -> Choose recorder.

Kan det vara något?

Medlem sedan dec. 1999757 inlägg

Varför kan du inte bara skriva 40 i rutan Antal kopior ?

Medlem sedan aug. 20002 272 inlägg

Å Kjell han före :)

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Jag antar att det är olika bilder från månad till månad, men som lite backup kan du ju spara det hela som en .nra-fil som kommer ihåg vilka bilder du vill ha och var de finns - som en playlistfil ungefär. :)

Tackar för alla svar! Rutan Antal kopior/Number of copies missade jag när jag brände senast, ska se om jag hittar den nästa gång.

:stefan: »
Tack för tipset!

Kjell löste problemet åt mig. Tack så mycket! Rutan Antalet kopior/Number of copies var det jag missade.

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)