läste _adecs tråd, och blev lite mer intreserad av frågan: Kan man bränna in flera divx/xvid/avi filmer på en dvdr skiva?
vore ju jäkla praktiskt :)
//Coffa
Flera DIVX på en DVD ?
Program & apparur Operativsystem & Program - Övrigt
9 svar · 384 visningar · startad av SNIPERINPOS
Som läsbara DVD-filer menar du?
Tror han menar som att bränna en DivX film på en CDr, fast nu gäller det flera filmer på en DVDr istället.
Mr. N. skrev:
Som läsbara DVD-filmer menar du?
Nej, det borde det väl inte bli. Borde väl bli vanliga VCD, fast på dvd istället.
Josef skrev:
Tror han menar som att bränna en DivX film på en CDr, fast nu gäller det flera filmer på en DVDr istället.
Mr. N. skrev:
Som läsbara DVD-filmer menar du?
Nej, det borde det väl inte bli. Borde väl bli vanliga VCD, fast på dvd istället.
Det borde inte bli som VCD om man gör så. VCD kör inte med DivX. Det borde snarare bli som en cd med DivX-filer på, fast med större utrymme. Om dvd-spelaren kan klara detta? Förmodligen inte i de flesta fallen. Men det finns ju dvd-spelare som kan läsa även DivX-filer. Om de klarar det även när DivX-filerna ligger på en dvdr-skiva, kan man fråga sig. Det borde väl stå i spelarens brux.
spelar ingen roll hur de blir :P... bara att jag kan bränna in dem på dvd skivan (UTAN att behöva converta om alla) och sen MÖJLIGTVIS kunna se i dvdn.. annars kopplar jag datorn till tvn!!! =D
Det är väl bara att bränna som data då? eller?
Ja du kan bränna flera divxfiler till en DVD-R och MÖJLIGTVIS se dem på din dvdspelare.
Det hänger på:
1. Om spelaren kan visa filer från skivan (dvs inte bara dvdfilm), de flesta nya klarar detta
2. Om spelaren stöder DivX, det är däremot inte så säkert
Vad kostar en tom skiva, 8 spänn?
Det är väl bara att testa!!
jöpp! jag har en ny dvd spelare som klarar divx/xvid filer, så jag ska nog fanimej ta o testa.. JÄKLA pratiskt om man kan få in flera divx´s på en dvd! =D slipper man ju slösa en skiva för en film / 1 cd ;D
Annars kan man ju bränna på RW-skivor.
Då är det väl bara att säga: Grattis SNIPERINPOS! :birp