lenizMedlem sedan aug. 2001676 inlägg Hej!
Kan någon förstå varför det blir på det här viset?
Jag loggar in med ftp för att skapa 2 mappar och lägga upp en ny hemsida. Det står att jag kommit in men det enda jag ser är en tom ruta med ett /, den blå pilen som brukar finnas för att gå upp en nivå saknas. Ok, den kanske inte måste finnas med tänker jag och högerklickar och väljer "Make directory". I texten nedan står det att jag skapat en mapp men i fönstret där man ska se mappen visas ingen mapp. Försöker sedan ladda upp en fil och samma sak händer. Det står att jag laddat upp filen men ingen fil syns. Jag stänger ned ftp:n och loggar in igen, inget av det jag gjort syns. Det står 0 folders, 0 files, 0 bytes.
Jag fattar ingenting! Någon som kan förklara detta för mig?
Mvh Lena
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Vilken ftp-klient använder du?
exjanMedlem sedan nov. 2001183 inlägg Leta efter inställningen "passive transfer" i ditt ftp-program, Aktivera eller avaktivera detta..
Lösning?
lenizMedlem sedan aug. 2001676 inlägg Men jag har runt 15 andra konton i den här ftp:n som funkar utmärkt. De leder till lite olika webbhotell och det har aldrig varit något problem innan. Något om passive transfer hittar jag tyvärr inte under inställningarna för det här kontot.
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg Är det på ett webbhotell? Prata med supporten.
lenizMedlem sedan aug. 2001676 inlägg Ja, om jag visste vilket webbhotell det var skulle jag fråga dem direkt. Nu har jag fått inloggningsuppgifterna av en kund som sedan åkt iväg på semester en vecka så det kändes lite tråkigt att sitta och vänta. Tänkte att det kanske var ett vanligt problem.
HansenMedlem sedan aug. 2000374 inlägg
leniz skrev:
Ja, om jag visste vilket webbhotell det var skulle jag fråga dem direkt. [...]
Om det är ett seriöst webhotell så har dom egna ipblock. Du slå upp vem som äger/nyttjar blocket med hjälp av whois.
mundus:~ chansen$ whois -h whois.ripe.net 12.34.56.78
lenizMedlem sedan aug. 2001676 inlägg Hej! Tack, nu vet jag vilket webbhotell det är. Men webbhotellets support är bara sura och verkar inte alls intresserade av att besvara mina frågor. Jag har nu sett att FTP programmet ställer in sig automatiskt i Passive mode. Det har aldrig hänt mig förut på något annat konto. Hittar inte heller någon inställning där jag kan få den att inte hoppa in i passive mode av sig själv. Någon här som vet hur man ändrar det? Mitt FTP program heter Leap FTP 2.61
PalleMedlem sedan apr. 20003 174 inlägg Flyttad från Webbutveckling - Övrigt.
mvh Palle
Moderator webForum