webForumDet fria alternativet

Bränna/extrahera IMG fil

5 svar · 539 visningar · startad av Calippo

CalippoMedlem sedan aug. 2002536 inlägg

Hallå.

Har ett problem med en film (en DVD RIP) som är i IMG format.
Jag lyckas inte bränna ner den på en DVD skiva. När Nero har bränt klart den så finns det inget på skivan, använder "Burn Image" i Nero.
Har testat att öppna IMG filen med WinISO men det går inte.
ISOBuster kan öppna den och i den står det bara "DVD">"Session 1">"Track 01" (4GB stor). Har inte lyckats extrahera innehållet i den med ISOBuster.

Nån som har ett förslag hur jag ska gå tillväga?

stoffe-2kMedlem sedan apr. 200010 782 inlägg

http://www.dvdon.se

DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg

...jaha... om då är moraliska och antar att du laddat ner en backup på en av dina köpfilmer... :) ...så... har jag faktiskt hört att det kan vara strul med filmer släppta av releasegrupper på nätet... dom kan ha nåt sorts eget kopieringsskydd, inte CSS... jag själv har ingen aning för jag har aldrig laddat ner någon, men en polare som är ganska haj på datorer säger det...

Men, du verkar ha lite koll på det där också... det var ju konstigt att ISOBuster inte lyckades extrahera något... du kan ju alltid prova att mounta imagen i Daemon och rippa med DVD Decrypter...

solbulleMedlem sedan mars 20015 287 inlägg

stoffe-2k skrev:

http://www.dvdon.se

:e

Du är helt säker på att du inte har ikrysst "test burn" eller vad det nu heter i Nero?

Testa annars med ytterligare ett annat cdbrännarprog.

CalippoMedlem sedan aug. 2002536 inlägg

Det är en DVD RIP som jag har tankat ner från nätet, det är inte förbjudet (än)...

Nero är inställd på att bränna, inte testbränna.

Det skumma med filen är att ISOBuster bara visar Track1 som är 4GB stor, jag testade att öppna en annan IMG fil och där fanns det undermappar under Track1 där alla VOB filer m.m. låg. Så antagligen är den andra IMG filen trasig/felgjord.

:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

..och så läser vi wF's regler.

§3 skrev:

webForum stöder inte piratkopiering. Trådar som kan anses syfta till att främja sådan verksamhet är därför inte tillåtna här.

Tråden stängs.

/:stefan:
Moderator, webForum

132 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)