webForumDet fria alternativet

Kajko internet :S

6 svar · 243 visningar · startad av oskob

oskobMedlem sedan maj 20021 558 inlägg

Goddag!
För två dagar sedan så hände något konstigt med mitt internet. Vissa saker kan inte kontakta internet. Programmet är: oDc, Kazaa, Bittorrent och så kan jag inte uppdatera mitt antivirus (panda). Det är ju lite skumt att 3 st "dumma" program lägger ner på samma gång. Kan det vara telia som har spärrat dessa adresser? Kan de och Får de göra det? Jag har testat att stänga brandväggen men problemet kvarstår. Det ända som jag har ändrat i min dator är att jag har fått hem lite windows-update prylar. Kan detta blockera? Jag är inte så jätte aktiv på odc/kazaa/torrent så de har ingen direkt anledning att stänga av just mig för andra jag känner som är mycket värre fungerar det finfint för. Det finns inga meddelanden om driftstörningar på hemsidan.

Såg nu i Ta bort/Lägg till program att det stor massa "SP2" hotfixar. Jag har inte bett om att installera sp2 men det verkar vara där i alla fall. Hur som helst så läste jag att vissa program inte fungerade så bra med sp2 kan detta vara en orsak?

tydalMedlem sedan juni 20034 013 inlägg

Re: Kajko internet :S

oskob skrev:

Det ända som jag har ändrat i min dator är att jag har fått hem lite windows-update prylar. Kan detta blockera?

Ja, om det är sp2. Googla lite på det.

om jag vill ta bort sp2 prylarna är det bara att ta bort alla hotfixar det står "sp2" efter?

Edit: Tilläggas bör att jag kan starta programmen som vanligt men de kan inte ansluta

SugarDaddyMedlem sedan apr. 20021 155 inlägg

Sp2 drar bl a igång XPs brandvägg. Det är med största sannolikhet den som spökar för dig...

Den är inte på. Om det är den som ligger i Kontrollpanelen > Nätverk > Högerklick på mitt nätverkskort > Avancerat > Inget kryss

SugarDaddyMedlem sedan apr. 20021 155 inlägg

Kolla läsarkommentarerna o länkarna i den här artikeln: http://www.idg.se/ArticlePages/200408/24/20040824150728_CS/20040824150728_CS.dbp.asp

Kanske kan hjälpa? :)

Läste igenom det. Verkar inte vara mitt problem efter som jag inte kan ansluta över huvud taget. 10 anslutningar per sekund borde väl räcka för att koppla upp?

Förresten. Jag är inte säker på att jag har SP2. Finns det något sätt att ta reda på det. Jag såg i Lägg till/ta bort P. att det fanns en egen fil för service pack 1a men ingen sån för 2:an. Bara massa hotfixar. Tex: Windows XP Hotfix (SP2) Q810083.

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)