webForumDet fria alternativet

Skumma pop-ups

6 svar · 287 visningar · startad av oskob

oskobMedlem sedan maj 20021 558 inlägg

Hej!
Jag har fått en jobbig pop-up på halsen. Lite då och då hoppar ett dosfönster fram och försvinner lika fort och där efter öppnas adressen http://paladin-select.net/ i webläsaren. Jag har scannat hela datorn efter virus och kört ad-aware (6). Inget hittades. Någon som har någon aning?

frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Hmm.. körde scannen men den hittade inget. Däremot har jag hittat en konstig fil i system32-mappen som heter system32,1.exe. är den elak tro?

EDIT:
Föresten kan man typ logga vad command.com sysslar med för det verkar vara den som öppnar fönstren.

nu har den bärjat ansluta till http://acecostanalyzer.com/k.html också

Nu är jag förbannad!
Jag laddade hem alla uppdateringar och patchar och skit till windows, formaterade hårddisken, installerade windows och alla patchar/uppdateringar och brändvägg/virusprog innan jag ens satte på modemet och tänkte nu är jag väl säker.
nu har de förbenade pop-up-rutorna kommit tillbaks!
Någon som har koll på de bästa apyware/adware-mördar-programmen? nu ska skiten bort!

solbulleMedlem sedan mars 20015 287 inlägg

Hm.. det låter riktigt konstigt. Vad för mer program har du installerat innan det hela började igen?

ja du... samurize (från offeciell hemsida), msn 6, opera, phtoshop, panda antivirus, itunes, icon workshop, kazaa lite k++ (men det är itne den för det var inte installerat förra gången jag råkade ut för det + att jag installerat från samma install. fil förr utan problem)
Det är typ allt. Inga skumma nerladdade filer. Inga skumma mail i inboxen (opera inbox that is)

127 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)