Hej, jag har kopplat in min tv out från datorn i tv: jag får upp datorskärmen på tv:n. Men när jag i t ex div x kör igång en film så blir det bara en svart ruta där filmen borde vara.
Jag har provat att sänka min upplösning i omgånger ner till 800x600 och Hz frekvensen ner til 60Hz utan framgång.
Jag har ett Radeon 9600 kort med 128 i minne, och kör windows xp. Några idéer på vad som kan hjälpa?
Detta gäller alltså för mitt Radeongrafikkort på winxp
Egenskaper på skrivbordet -> Fliken Inställningar -> knappen Avancerat -> Fliken Överlagring -> Knappen Alternativ För klonläge -> Radioknappen Bioläge.
Se till att sladdarna är ikopplade mellan datorn och tv:n. Att tv:n är på, att datorn är uppstartad med sladdarna i och tv:n på. Att under fliken Bildskärmar i Avancerat på skrivbordets egenskaper - inställningar är TV påslagen.
Då funkade det för mig, men jag kna inget så jag hade nog mest tur. Det finns ju en risk för att jag ändrade något annat med, minns inte så exakt noga, klickade runt en hel del.
Problemet verkade var att jag ATI menyn under överlagrat -> Alternativ för klonläge inte hade kryssat i bioläge. Då började det funka.
Okey
Bra att du fick det att fungera, Nu kanske du kan hjälpa mig att få mitt att fungera ochså :)
Min e också svart/vit på en av Tv apparatern...
Förstår inte din förklaring här över, Skulle du kunna förklara det igen?
Esen, du har missuppfattat problemet. mrblonde hade problem med att han inte fick någon bild alls, det var bara svart. Ditt problem med svart/vitt, är något helt annat, som mycket riktigt har med s-video-signalen att göra.
266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25