webForumDet fria alternativet

iTunes skapar oreda...

6 svar · 280 visningar · startad av Qimen

QimenMedlem sedan juni 20015 009 inlägg

Hej,

Jag gillar iTunes som musikspelare men nu när jag ska föra över min musik till min iPod så använder jag iTunes med, problemmet nu är att den skapar oreda på iPoden.
Bl.a. om jag lägger ett helt album i en spellista som iPoden synkar så läggs hela albumet in. Går jag sedan in på iPoden och väljer album så visas det två identiska namn på det albumet jag la in, i ena alternativet ligger bara en låt och i det andra alternativet ligger resten av albumets låtar. Först trodde jag det bara var ID3-taggen som varit lite fel men nu har den gjort samma fel på nästan samtliga mina albumen.

Så nu undrar jag om det finns något annat smart program man kan använda för att organisera musiken på iPoden, eller om någon vet något riktigt dunderfel jag gör? :q :birp

bassebhuMedlem sedan nov. 20016 480 inlägg

Flyttad från Musikprogram och MIDI.

PersianBulldogMedlem sedan aug. 20023 005 inlägg

Smarta program: EphPod, Anapod samt ml_iPod som är en Winamp plugin.

Anapod är om du vill ha det allra bästa, EphPod är B, men gratis och pluginen till Winamp är smart om du vill föra över "On The Fly".

PersianBulldog skrev:

Smarta program: EphPod, Anapod samt ml_iPod som är en Winamp plugin.

Anapod är om du vill ha det allra bästa, EphPod är B, men gratis och pluginen till Winamp är smart om du vill föra över "On The Fly".

Tack! Ska testa de olika.

bassebhu: btw, är inte iTunes ett musikprogram? :q

PersianBulldogMedlem sedan aug. 20023 005 inlägg

Qimen skrev:

är inte iTunes ett musikprogram?

Med musikprogram menas program som Cubase och Fruityloops. Alltså musikredigeringsprogram. ;)

Jag löste det! :D
Felet jag "gjorde" i iTunes var att de album som iPoden splitta hade låtar i olika ID-tagversioner. Jag markerade dem och konvertera alla till samma version sen blev det fint i iPoden. :)

bassebhuMedlem sedan nov. 20016 480 inlägg

PersianBulldog skrev:

Qimen skrev:

är inte iTunes ett musikprogram?

Med musikprogram menas program som Cubase och Fruityloops. Alltså musikredigeringsprogram. ;)

Nog för att Fruityloops borde höra till leksaksforumet §e

Skönt att det löste sig. Jag trodde att det var något finurligare fel :)

124 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
121 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)