manganMedlem sedan feb. 2003216 inlägg Hej!
Sitter här med en kompis dator och har grova problem. Burken vägrar starta och jag anar att det beror på att den är full med virus. Så nu tänkte jag blåsa burken och installera om XP helt fräscht. Detta går dock inte då XP-installationen avstannar och jag får blåskärm med meddelandet om att ddet har blivit ett REGISTER_ERROR. Försökte scanna med Norton Antivirus men problemet är att det inte kan scanna NTFS-diskar så det hjälper inget. Någon som vet ett program som kan scanna NTFS direkt om man bootar från CD? Eller finns det andra förslag?
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Har du tagit bort gamla partitioner och skapat nytt eller hur har du gjort när du började installera?
manganMedlem sedan feb. 2003216 inlägg Installationen avstannar innan jag ens har kommit till där jag får välja att partitionera / formatera
manganMedlem sedan feb. 2003216 inlägg Så, fick scannat med Panda och det visade sig att 720 filer var infekterade och låsta så man kunde inte göra något åt dom. Fick påbörja en Redhat installation så att jag fick blåst hårddisken. Sen var det i med XP-skivan igen.
Så lätt var det... ;)